onsdag 22 februari 2017

Nu är det dags igen, vilket " jäkla " väder

Allting vitt, vitt vitt är det verkligen sant. Där var den
våren. Jaa det är klart riktigt  vår och busväder.
Vaknade av att lampan tändes i sovrumsfönstret.
Nej jag bliver inte rädd, en sådan lampa som man
bara behöver nudda skärmen så tänds den.
Antagligen slog någon igen dörren till soprummet under mig.
Men de finns de som tror att någon går igen. Nej
nej inte jag, inte tusan går min gubbe igen och
tänder lampor.
 
Men jag kan tala om att det i min stad är "snökaos
Visst det är jättevackert, men så jä...la onödigt.
'Men vi har inte värst, Västkusten har det ännu mera.
Färdtjänsten var och hämtade min kompis, det var inte lätt att halka iväg ut till den.
Ha,ha visst är det roligt nu har Skatteverkets
Generaldirektör jobbat vid sidan om. Allt kommer
fram vad DE MYGLAR MED.
Vi är nog av samma lort och korn alla människor.
Min hemtjänsttös har varit här i dag redan, hon tog inte sin bil, utan går emellan till alla. Det är så mycket snö att åka i med bilen, så då går jag hellre
sade hon. Jaa än har inte någon varit här och skottat, jag skall inte gå ut alls i dag. Nu måste vi prata lite mat också, jag stekte mina pannbiffar
i går, åt nog upp en fyra stycken när de blev klara.
När jag handlade i måndags köpte jag Mospotatis
också, nu finns det ju 10 olika sorters potatis.
Nu finns det inte mer att berätta för i dag.
Ha det bra önskar Hajan på vardagsprat




.

3 kommentarer:

  1. Man blev inte så glad precis när man såg vilket kaos det var utanför fönstret i morse. Det var väl väntat men inte ett dugg kul. Här är det pyttipanna i matlådan idag.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Ja våren får vi nog vänta ett tag till på. Snöar här, jag var ute på en promenad och till slut var det så vått av snö på glasögonen så jag såg ingenting. Skönt att komma inomhus efteråt.
    Här blev det köttbullar till middag!

    SvaraRadera
  3. Ja, det var ett jä..a väder i går ... men idag skiner solen igen.
    Vi åt också pannbiff igår - och idag blir det köttsoppa med klimp :)
    Ha en fin fortsättning på dagen!
    Kram

    SvaraRadera