onsdag 8 februari 2017

Morn, morn eller God Dag förstås. Ej nattvandring ?

Jösses, kära nån då. Vad jag har sovit gott, inte varit
uppe för värk och vandrat. Vaknade 06,40 , för att
jag behövde gå upp. Så konstigt är jag sjuk månne ?
Nej det beror nog på att jag låg länge och läste i
går kväll. Grannen ringde, hon som bor i samma hus,
jag kommer ner med en sak.

Saken var en nybakad limpa,  den doftade underbart.Denna limpa har jag tagit från recept.nu.
Ser nästa lika dan ut som min, men den är lånad.

Vet ni att i dag lyser solen emellan varven. Bara -4 i grader.
Då får man vara glad, och det är jag.
Men glädjen varar ju inte så länge, det har ju varit
döds-skjutningar igen, i Chicago . Nej i M A L M Ö
det är ju inte klokt detta. Man tror inte det
är sant. Hur skall det kunna bliva ordning på detta.
Nu har jag nyss ringt till Färdtjänst, för att beställa
tid tills i morgon. Skall bara till Konsum-Coop
måste handla hem lite för middagsgästen
på Lördag. Det är min dotter som kommer vi skall
äta tillsammans. Hennes man och min son( hennes bror ) skall ut
på resa. så då får vi lite tid bara hon och jag.

Ja försöker att hänga med på saker och ting, och jag
grunnar och grunnar. Vad tusan var det De sade, men då har den här madammen glömt det.
Denna gång skall vi gå igenom radavstånd, det är
något som händer för mig. För cirka 10 minuter sen
hade jag varit på % tangenten ,det blev , Skitstora bokstäver  vet inte att jag kommit emot den tangenten.????
Men det finns ingen mer än jag här så det är väl mina
"tentaklar" som varit framme igen. Att jag skriver tentaklar, är för min pianolärarinna sade alltid så,
dina fingrar är som tentaklar. Ha,ha det lät ju nästan
som man hade skabb eller något. Tentakel betyder
känselspröt, det visste jag inte på den tiden.
I dag bliver min middag stekt potatis, korv och
så tager jag mig ett stekt ägg också.
Jag tager nog en limpmacka till med.  Ha det bra.

Tack till EVAN för bilderna.

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Du får köra pekfingervalsen på tangentbordet. Så snällt av grannen att få nybakat rågbröd.
Puss o kram

Annes vita rum sa...

Härligt gott med nybakat👏🏻Ha de gott Hajan😘

Inger Nordh Anderson sa...

Kära Hagan!
Tack för att du undrar var jag blivit av.
Du får inte ta bort mig från dina följare.
Jag har inte varit så aktiv med bloggen. Det har varit så
mycket annat och så har jag varit utan dator. Den gamla
bara krånglade och var så långsam. Men nu står det en ny på
skrivbordet. Det är lite krångligt när man byter dator. Nu
kommer vi överens och jag ska fortsätta och berätta var vi
gick land på kryssningen.
Ja, så har vi faktiskt varit på Kanarieöarna i två veckor.
Jag fyllde 85 år i januari och jag hade ingen lust att ha
kalas. Nu får barn och barnbarn komma lite då och då och vi
kan umgås och prata med varandra, vilket det blir dåligt med när
man är så många.
Jag har faktiskt en hel del att skriva om.
Roligt att se att du är någorlunda pigg. Lite krämpor får vi stå
ut med, det hör liksom till.
Jag var nyss ute på balkongen. Hu, vad kallt det var. Jag hade
nyss sett tv-programmet "Gatans Kör" med alla uteliggarna.
Stackars människor, tänkte jag och gick in i värmen.
Ja, det här var ett livstecken från mig.
Ha det bra.
Kram Viola


Polargrevinnan sa...

Den nya datorn har talat om mitt riktiga namn.
Nu gör det inget här hos dig. Men jag vill ju har bloggen under
Polargrevinnan. (Jag heter Inger, Viola)

Viola sa...

Hej igen. Nytt försök