söndag 5 februari 2017

Min Lördag var så fin, vi åt min Lax, så enkelt så gott.



 
 
En trevlig lördag med besök av sonen.
Lax går ju hem hos alla, hade glömt att köpa sallad till.
Men vi hade tomater och slanggurka det gick det med.


Tyvärr har vi vinter igen, vitt överallt . Samma
sak söder ut också. Tänker på min son och måg
de skall ju söder ut snart nästa helg.

Det var ju en bra kväll , på Mellot  De som vann och han som gick vidare.


 
 
 Nano och AceVilder gick direkt till finalen.
Boris till andra chansen i Linköping. Men dessa två
som vann tror jag på.

Hade en rolig stund i morse när jag läste Rantamors
besök på Ikea.Det är förfärligt med påflugna "KÄRINGAR". i måndags när jag var nere hos min
Tandläkare, kom det fram en sådan till mig. Jag har
varit utsatt för henne för länge, länge sen!!
Den gången frågade hon mig va glor Du på, jag svarade inte.
 Skinnkrage har du på kappan också
tuggummi tuggar Du på. Jag förstår att hon ej är frisk, för så säger man inte bara till någon.
 Men när
jag kom till Konsum låg hon på marken, hon hade
halkat omkull, den som ville hjälpa upp henne. Skrek hon till Far åt helvete, Den personen sa, du kan gott ligga kvar där du är. Sen har jag inte sett henne på
flera månader, trodde hon var död och begraven.
Denna gång slängde hon ner sig bredvid mig, och
köpte lotter och skrapade i ett kör. Hon pratade
tog tag i min arm för att göra mig uppmärksam.


Jag pekade på mina öron och ruskade på huvudet,
jag låtsades att jag var DÖV. Hela tiden tänkte jag
måtte det inte komma någon som känner mig.
Men Färdtjänsten kom in och räddade mig. Det är
sant allt jag skriver. En liten inblick i våra olika
vardagar.


I dag bliver det Tisdagssoppa , tager nog en smörgås till också. Min dotter och måg blev inte
miljonärer denna gång heller. Hallon och blåbär
heter hennes blogg. Så får ni se mina barnbarnsbarn,
gulliga och rara. Nu är det lunchtime. 





                        S  L  U  T    P  Å    D  E  N  N  A

            L  I  L  L  A         H  I  S  T  O  R  I   A.
             












7 kommentarer:

Katta sa...

Ha ha, det var ett bra knep att låtsas vara döv. Den ska jag nog pröva nästa gång jag möter en jobbig typ som bor på granngården :D Ha det gott, kram Katta

Rantamor sa...

Hahahaha du är allt bra påhittig du Hajan, ibland skulle man nog vilja spela döv...
Men att halka omkull och sen be den som ska hjälpa att dra åt h...
det är ju inte riktigt snällt, måste nog stå illa till i den skallen.
Och det är ju otrevligt att bli utsatt för sådant.

Ha en trevlig kväll.

Tjingelingen från Rantamor.
Och laxen såg väldigt god ut du !!!

Mamma C sa...

Usch, vilken otrevlig dam du stött på. Bra att du spelade döv där du satt bredvid henne. Här inne i stan låg inte snön kvar, bara blaskiga gator nu istället.
Puss o kram

Anonym sa...

Tråkigt att bli utsatt för sjuka människor.
Man får ju tycka synd om såna också, trots att man blir arg.
Tydligt att hon behöver hjälp.

Laxen ser delikat ut. Hade rökt öring i förrgår,
fångad och rökt av barnbarnets en kompis. Gud va gott!

Nu blir det hockey. Tjingeling, som Rantamor säjer.

Ruth i Virginia

Gunillasljusglimtar sa...

Usch jobbigt med sjuka personer! Bra där att du spela döv!Lax är ju det bästa som finns,även det vi åt idag ja o gubben...grynkorv:)...Natti på dig👍💙 Gunilla

HWIT BLOGG sa...

Vilket härligt inlägg! Ja det finns många märkliga människor ha ha...
Tack för din fina kommentar på min blogg, ja du det där ödehuset är speciellt. Ligger mitt ute i ingenstans och ingen verkar äga det, eller ja det ska vara att det tillhör någon bonde i närheten men ingen har varit där på år.
Jag ska se om jag kan ta mig dit i vår igen! Det är en ljuvlig plats!
Ha en fin måndag, det snöar här, usch...
Kram från Titti

Anki sa...

Så otrevligt att råka ut som du gjort, även om det inte är friska personer som gör så... Smart drag av dig att låtsas vara döv :)
Visst var det väl du som kommenterade hos mig nu för en stund sedan... det stod Jajan - Vardagsprat, men där fanns inget, men så tänkte jag på dig - Jajan och Hajan... tack för din snälla kommentar!
Här blir det stekt salt sill med löksås idag ... det är också gott!
kram