torsdag 9 februari 2017

lite vardagsprat från Hajan

I dag kom Färdtjänst  och hämtade mig vid 10,00 tiden. Sen ner till Coop för att handla, hemfärd redan
kl 10,45. Trodde inte jag skulle hinna men HURRA det gick jättebra. Min dotter kommer på Lördag, så
vi skall äta tillsammans. Det bliver Lax och något
gott till kaffet, skulle hon taga med sig från " stan ".
Tänkte på i dag att det är svårt att sätta sig bra, i de nya taxibilarna, man kommer faktiskt inte upp
ordentligt. Det känns som man vore 186 år-
När jag kom hem var jag totalt slut, så usligt är det.


Har suttit nu och sett på Gatans kör, har tyvärr inte
sett eller lyssnat på den förut.
Vilka människo-öden, allt är ju inte självförvållat som
så många gapar om. Rickard Söderberg Du är
underbar som tagit dig an dessa människor
med olika öden i livet.  Hoppas det bliver
fullsatt i Korskyrka nästa vecka. Bosse han med den stora hatten som inte haft en rejäl bostad sen 1992.
Jag var precis slut efter detta program, tänk vad
kärlek och omtanke kan göra för oss människor.
Heja SVT som har så många bra program .




                 B O S S E  I  G A T A N S K Ö R



I kväll bliver det Björn Ranelid-människan och ordet.
Jag älskar hans berättarkonst, hans romaner om den
sanna kärleken. Nu är min kärlek till " Kaffet " så stark så nu tackar jag för mig. Vi hörs eller ses i
morgon, hälsar Hajan på vardagsprat.
Jag skall inte taga bort Dig Viola, det lovar jag. Men
nu slutar jag för i dag. kramisar.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker Ranelid kan vara fascinerande att lyssna på trots allt skryt men hans romaner tycker jag är rent ut sagt tråkiga.....men var och en blir ju salig på sitt vis eller hur...

    SvaraRadera
  2. Det var snabba ryck bort till centrumet. Jag har inte heller sett körpogrammet någon gång. Vet inte vad jag ska se ikväll på tv.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. I går hade vi 20C. I morse vaknade vi till 0-grader.
    Så fort växlar det här. Inte så kul. Längre norrut på
    ostkusten är det snöstorm. Jag tror vi klarar oss.
    Gjorde mitt vanliga voluntär på eftermiddan i dag. Kul.
    Träffade barnbarnsbarnet, Annabell i går. Blir 2 i april;
    gullig ålder just nu.

    Hade tortillas till middag i går och i kväll blir
    skruvkorkspasta i sås med massor av grönsaker.
    Fick en skål av grannfrun som är vegetarian. Kram från
    Ruth i Virginia

    SvaraRadera