måndag 6 februari 2017

Läggdags men mågra rader bara till Er, eller hur ?



Tänkte bara lägga mig och läsa, men då kliade det
litet i skriv-klåde armen, så här kommer några
rader. Jag ringde vid 11.00 tiden och frågade om
grannen var kaffesugen. Nej hon skulle baka rågbröd, men hur det blev så kom hon i alla fall.

Jag hade en Blåbärspaj i frysen så den tog vi och
lite glass till. Men vi skrattade åt att det står på
kartongen, 6-8 bitar skulle det bliva.
Ha,ha det måste vara mygg-små bitar.
Vi pratade om lite av varje, hon tittade också på
bilderna jag tog på alla blommor, och talade om att
nu har Gubben och Gumman slagit ut också.
I kväll såg jag lite på Mat-Tinas program,
man tröttnar tycker jag. De är så lika .

Just nu är allt vitt,vitt . Snö,snö. Så trevlig
Bildbloggen har blivit, den har alltid varit intressant,
lika som Snäckskalsdalen, men den är ju borta.
Det är väldigt många bloggare som bara försvunnit.
Skall be min dotter plocka bort alla dem när hon kommer på Lördag. Grannen berättade också
att hennes son skulle komma och fotografera, så
hon får bilder i sin hand att titta på.
Nu skall även denna gumma, gå och lägga soig,
natti,natti.






6 kommentarer:

Tummelisa sa...

Vilken fin bild!
Ja, du blåbärspaj har vi också köpt, men inte kan den räcka till 6-8 bitar? Då måste man ta en väldigt liten bit. Jag har slutat att titta på matprogram på TV, tittar inte längre på när de bakar heller.
Tur att du hänger i och bloggar när så många har slutat. Tycker så mycket om att titta in hos dig och läsa vad du skriver. Måste vara roligt att ha så trevlig granne som man kan fika ihop med.
Nästa vecka åker vi till Gran Canaria, längtar dit. Hoppas vi får lite värme i alla fall.
Ha det gott! Vi hörs!
Kram Tummelisa

Mamma C sa...

Ja, dessa pajer som man köper kan man undra ibland hur små bitar dom tänkt att man ska ta. Klart vi fixar lite med din blogg när jag kommer på lördag.
Puss

Ölandsvindar sa...

Jag tycker att de flesta program i TV börjar bli tjatiga. Samma koncept om och om igen. Som tur är har de senaste avsnitten av "Så ska det låta" varit lite lugnare och bättre. Jag tröttnade på alla hopp och skutt och "skämt" om Kalles längd hela tiden. Vi börjar nog bli för gamla för det här, sa jag till gubben. Jag sov gott i soffan under Mello. Kan bero på min förkylning men ändå. Jag hann ändå se Nano eller vad han heter och tror att han har chans att vinna.
Nu ska jag börja hacka grönsaker till en soppa. Sörmlandsoppa med lammfärs och massor av grönsaker.
Kram från mig /Kerstin

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa du! Bloggandet är inte vad det borde vara! Har inte många kvar på min blogglista heller och vet inte hur jag finner nya heller...Eller det vet jag väl men det ska ju göras också! Kul med grannar som tittar över sådär...Bakade kesobullar igår! det var såå längesedan.Vi ska åka till min gamla pappa snart,han blir 90 i april..då blir det fest som jag och gubben min ska fixa! Kraam Gunilla ♥

Eva i Dalarna sa...

Ja nog blir man trött på alla matprogram, det finns för många helt enkelt. Som tur är finns en knapp att byta kanal,eller stänga av med!
Vi har också snö här, men inte så mycket att det stör,och idag skiner solen så det ser så vackert ut. Har just vaknat efter mitt nattjobb och ska bara dricka kaffe, sen blir det promenad!
Ha en bra tisdagseftermiddag!

Hanna sa...

Mums, det låter väldigt gott med blåpärspaj!