onsdag 1 februari 2017

Kom ,Kom ,Kom till Hajans Restaurang

 
 
 
 

Tisdags-soppa bjudes stor mängd. inget kött bara korvslantar till, Lithells vinerkorv. Mycket värmande och gott.
Man kan klippa Persilja och strö över så ser det ändå godare ut.


Första byttan åt jag till kvälls TV, men innan detta hade jag
provsmakat mina jättegoda Pannbiffar,
 de var jättefina,

Stekte en hel panna full med Gul lök till, för den som ville ha. Och det ville man ju, gott att mosa potatis i.



 
Tänkte att ha Pasta till det en dag, och mycket Tomatsås
tänk så många som inget har att äta, Så orättvist det är
i världen. Det har varit ett par bra dagar, bara bra grejer har hänt. Innan jag förivrar mig måste jag få med ett par
rader till Ilse i Mölndal, jag mår bra bara pratsugen och då är Du bra att tala med. Som Du ser var jag pratsugen klockan ett på natten, så därför mailade jag till Dig.
det hade ju varit värre om jag kommit och ringt på.
 
Tog med bilden från din 90 årsdag, där är Du så tjusig eller hur ? Ingen ide att klaga det är för sent i alla fall.
Hälsningar också till Tummelisa, Ewa i Dalarna, Ruth i
Virginia, tack för Ni inte glömmer mig. Tack också till
Vivianne och Acka, Gratulationer  till Acka kommer via Mail. tyvärr funkar ju inte Vivianns data just nu.

Till min mans släktingar i Norrköping och Stavsjö vill jag
också tacka ,litet tack kostar så litet.

I dag har jag varit borta på vift hos min granne rakt över gården. Hon har nyss fyllt 88 år och ville bjuda på mat i
dag. Jag gav henne en tavla när hon fyllde i Januari. Som jag målade på 70 talet så det var gammalt
med Spanskt motiv, hon blev så glad När jag kom dit hade
värdinnan dukat så rart i köket. Jag trivs bäst där, lite som
hemma tycker det är skönt med det vardagliga.



Idag blev jag bjuden på Fläskfile` mycket god tillagad
först var det små knyten, som man skulle värma upp från
ugnen. Ungefär som Piroger
De var jättefina.






















Ett roligt kort Söderifrån,
varför har vi inga så¨dana kort där jag bor.
I vår butik är det mest med svenska flaggan på, jaa det
går väl bra , när man fyller
jämna år, men lite kul kan manväl få ha, med rolig text på, i bland.

Till kaffet hade hon kostat på
en Budapest rulle.
Vi hade mycket att prata om nästan en månad sedan sist vi
talades vid.  Det var blommor överallt, olika föreningar
som inte glömt bort, en gammal trotjänarinna.
Ja det var 2 bra dagar ifrån mig, Ha det bra och vi hörs.

Förlåt så rörigt det blev här då, Skulle bara flytta på en bild.     

5 kommentarer:

  1. Man vet inte hur bra man har det med mat på bordet varje dag. Så trevligt att bli bjuden på middag också. Fläskfilé är ju smarrigt och budapestbakelse är inte fel till kaffet. Ha en bra onsdagskväll nu
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mysiga dagar för dig Hajan! All mat ser såå go ut! Har du kollat farmen o kockarna i kväll? Jag har börjat jobba lite lätt! Natti❤ Gunilla

    SvaraRadera
  3. Ja till Hajans restaurang skulle jag då verkligen vilka gå och äta. Så mycket gott som serveras där!
    Roligt att du haft mysiga dagar!

    SvaraRadera
  4. Klart man ville gå på Hajans restaurang, märks att du njuter av att göra mat och att baka.
    Och så trevligt du hade det hos grannen.
    Undrar vad du ska se på tv denna torsdagkväll.??
    Följer med Farmen och sen ska jag nog glutta lite på Antikrundan också.

    Nej nu ska jag steka lite fjällöring.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  5. Gokväll! Ja man får skynda långsamt men kul att börja jobba lite smått!! Du är så söt,joo det är en vit höna förstår du😊 Så söt så...Kram från mig💙

    SvaraRadera