fredag 17 februari 2017

Härliga Fredag , så är det dags igen att den få fira-


God förmiddag, så är det dags igen. Sjutton så fort
det går. Det får inte gå för fort då hinner jag inte med. Ett gott skratt förlänger livet, är ju en slogan,
hoppas det stämmer ,för då kommer jag att bliva lika
gammal som bloggerskan Dagny. 104 år hon
fyller 105 i maj. En väninna till mig och jag ringer varje dag till varandra. Vi undrar hur vi mår o,s,v.
I dag berättade jag och ville fa fram, namnet Robert Gustavsson. Det gick bara inte, varnande exempel,
jag sade som det var att vid 13,00 i dag kommer jag på det. Då skrattade hon  och sa, Robert Gustavsson
ha,ha jag hittade det före Dig. Vi är bara 3 kvar nu
i vår härliga " junta ".
Jag tycker denna bild passar på vår gamla Syjunta,
så den får duga i dag med.
Jaa, så bliver det lite matsnack, vad skall du ha i dag.
Jag talade om att jag skulle ha Julskinkan, jag tänker
göra en god löksås till skinkskivorna.
Hon skulle ha ytterfile`och stuvade grönsaker till.
Jag tycker vi är ett bra släkte. Grattis lilla vän, hon hade nyss fått meddelande att hon får Färdtjänst,
så underbart hon har faktiskt vit käpp, och är synskadad. Nu den 1/3 skall vi ha en träff igen. 
Det bliver 2 dagar i kör som jag skall utnyttja den
tjänsten. den 2-mars, skall jag till tand läkaren
och laga 2 hål.

Detta är jag i ett nötskal. men som väl är har jag kvar mina tänder, än så länge.Ja vi får se hur det
går i fortsättningen. I kväll bliver det På Spåret
och Skavlan. Underbara Fredag, kram till er alla,
från  Hajan på Vardagsprat.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Man behöver inte ha passerat 80 sträcket för att få hjärnsläpp. Här blir det omelett med kyckling i. Blir ettans tv-program för mig ikväll också.
Puss o kram

HWIT BLOGG sa...

Vilket härligt inlägg! Underbart och hjärnsläpp har jag alltid ha ha, året om...
Önskar dig en rolig fredag!
Kram från Titti

Anonym sa...

Hjärnsläpp! Vägrar acceptera. :)

Sonhustrun, Vy, är i köket och lagar till nånting vietnamesiskt
med en massa rotfrukter och grönsaker. Det luktar vitlök i
hela huset; luktar gott. Solen skiner och det ska bli 20C varmt
på eftermiddan. Skillnad från -1C kl. 8 i morse.

Kram på dej, Hajan!

Rantamor sa...

Ni är bara helt underbara...