söndag 12 februari 2017

En härlig Lördag med dotter min, nästan som förr




Så här kändes det i dag, när min dotter kom. Larvigt
kanske, men vi brukar ju aldrig vara på tu man hand.
Det var underbart, tösabiten kom med gott
hembakt bröd både bullar och smördegsbakelser.
Jag hade ju lovat Lax med god Citronsås till, Det
kan man bara inte misslyckas med. Joo det är klart om man själv skulle ramla ner i formen förstås.



Hon hade också gjort Wienersemlor  från bloggen
Söta saker. Underbart goda, de skall jag faktiskt själv göra på onsdag, när jag skall ha middagsgäster.
Kolla får ni se på Söta saker.
Sen nybakta bullar också till kaffet. Mums Filibabba.
Vi gick igenom hela min rad med bloggadresser, skönt. Kommer Ni ihåg tre tanter som fanns länge.
Jag tyckte så mycket om dem och deras stil. De var
från Norrköping, skrev så roligt om olika ämnen.
Sen plötsligt var de bara borta. Det var olika kända
personer De skrev om. Jaa, min flicka var ända tills
klockan 17,00. Tack för en givande Lördag.
Sen var det ju Mellon, Marriets låt var ju bra.
De gick ju vidare som man trodde, inga överraskningar där inte. Jag säger inget mer för då bliver jag otrevlig, och det vill jag inte vara.
Pontare var besviken ,men oj nu ringer min
Äggklocka, det är Kyckling-klubborna som snart är klara. De måste jag kolla eljest bliver nog jag
besviken. Jag glömde QX gaygalan i går, då var
jag besviken. Men det finns ju TV4 Play.
Han trevlig söndag önskar
H A J A N - VARDAGSPRAT.



5 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Mysigt med dotter -mor tid ibland ..brukar försöka få till en sån 1 gång i veckan med min mamma i alla fall var fjortonde dag . då frossar vi i något gott och pratar gamla minnen ibland och kollar på kort Ibland vill ah hjälp med lite utrensning på kläder och dyligt
ha en bra dag
kram Rosa

Mamma C sa...

Tack själv för igår det var en trevlig dag som vi hade. Ha en fin söndagskväll nu. Ringer dig i morgon, puss o kram

Eva i Dalarna sa...

Ja det är väl mysigt när man får lite egentid med barnen.Ni hade en härlig dag förstår jag.
"Det finaste smycke jag burit runt min hals - är mina barns armar" Hur sanna är inte de orden!
Kram på söndagskvällen till dig Hajan - och vilken tur att du inte föll ner i laxformen ��

Gunillasljusglimtar sa...

Myys med dottertid! Oj så mycket gott hon bakat,gen från mamma tro?.Jaa jag kommer ihåg de tre..Kallade dom sig inte tant brun,tant grön,tant gredelin..eller så har jag fel:).Ja jag har många på min blogglista som ska tas bort också..Trevlig måndag på dig💚

Annes vita rum sa...

Kikar in och önskar dig en fin vecka Hajan🙋🏼 Kramiz