fredag 3 februari 2017

En eloge till områdets bästa Bagerska " BRITT "


I går var en fin dag, var bjuden till min granne i samma hus som jag bor. Jag vet ingen som bakar så
goda bullar och kakor. En del har det där lite extra, och det har hon. Hon ville jag skulle taga med kameran till henne.  Hon har GRÖNA fingrar också
det växer och blommar så det "knakar".
Alla hennes orkide`er blommar , inte bara ett par blommor, nej 20-30 st på grenarna.
Tänker också på hennes råglimpor de är så fina,
så man kan tro de kommer direkt från ett bageri.

 
 Men min kamera ger ju faktiskt inte rättvisa till

blommorna, och fotografen är inte så duktig heller.
 
 
Hon hade en sort som aldrig jag sett förit,
Gubben och Gumman hette den. Bara 2 långa skaft
som blommar. De ser ut som en slags liljor tyckte jag.
 

 
De rosa blommade mest , men de vita var kraftigare.

 
Vad är det där då som står i hörnet, oh den har jag haft i alla år, så får jag såga av den en bit, men
den kommer alltid igen.

 
Den var nyss avsågad, det måste vara tåliga växter.
Men oj vad alla blommor trivs, det ser man ju.
Bullarna på bilden tog jag från Google glömde
att fota Britts bullar tyvärr, det var en ny sorts bullar
smakade nästan som fina Winerbröd tyckte jag.
Nu skall jag gå och lägga mig, det bliver ju en lång härlig kväll på TV.
Det är ju både På spåret, och Skavlan. Något som
jag aldrig ser är Farmen, det ger mig inte ett skit,
utom att jag tycker synd åt dessa människor.
Förr såg jag alltid det, men nu är de ju mest elaka mot varandra. Men det kanske bara är spel för oss.
Nu går jag och knyter mig ett tag till 16,15 för
då är det "Mord och inga visor".
Så nu slutar TV nörden för denna gång.
Är mätt och glad, pannbiff och kokt potatis, samt
3-4 morötter. Tager kaffe till morden sedan.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

En granne med gröna fingrar är det du har. Även suverän på att baka som du säger. Ha en fortsatt fin fredagskväll nu. Jag ska äta Spice hot. Puss o kram

HWIT BLOGG sa...

Ooh så gott med bullar! Ser mumsiga ut...
Tusen tack för din fina kommentar om ödehuset också! Ja vem bodde där tro? Vet inte så mycket om det tyvärr, gammalt är det och väldigt vackert! Jag ska snoka lite mer om gården om det går.
Kram från Titti

Anonym sa...

Nu är du så kvick i fingrarna att jag inte hinner med. Skulle
kommentera om gårdagens blogg, och du har redan en ny en. Iaf,
din soppa ser absolut delikat ut. Älskar grönsakssoppa. Mor
brukade laga pannbiff, det är ju hamburgare man steker i stekpanna
tillsammans med massor av lök. Hon lagade också Biff ala Lindström.
Yummy!

Betr. grannen - alltid mycket trevligare att äta tillsammans med
nägon än att sitta ensam vid bordet. - Beundrar alla som kan baka
med jäst. Skulle nog kunna, om jag vore riktigt intresserad. Det
blir inte mycket bakning nu för tiden.

Gla´ TV-titt.