måndag 13 februari 2017

En bra alla Hjärtans dag, önskar jag er alla



Nu är det dags att önska varandra en bra dag igen. Alla Hjärtans
dag är ju den 14/2 , det skall vi fira.  Det,  var roligare förr,
Min gubbe var kompis med en bagare här där vi bor.
Så han kom hem med bakelser med våra namn på
det var mycket uppskattat.
Just nu har vi varmgrader här, och en stor vit MÅNE
som " glor rakt in på mig ".

Det är inget som är sig riktigt lik, nu börjar November- kaktusen att blomma. Äntligen alla
knopar som fanns när jag köpte den, ramlade bort.
Men nu tycker jag mig ana, lite rosa på knopparna.
Det skall  bliva spännande att följa. I dag tog det nästan 2 timmar att stryka 3 dukar till matbordet.
Jag gnäller inte men det är jobbigt. I morgon har jag
städning, så fort de har gått skall jag baka de
där Wiener-semlorna , med hallon och blåbär till.
Förr fixade jag så mycket till
Alla hjärtans dag, men nu bliver det bara i bloggen.
.
Hoppas ni får en bra dag i morgon. På onsdag kommer min matgranne.
Det bliver Kycklingklubbor, och ugnstekta Grönsaker.
Nu slutar jag för i dag, ha det bra alla och tack för kommentarerna, de värmer.  kram från Hajan.

 
 






4 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin och bra alla hjärtans dag också. Jag strök lite skjortor ikväll till tv:n.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har en trevlig Valentines Dag. Tror det
    kallas Vänskapsdagen i Finland; låter bättre tycker jag.
    Min käre make brydde sej aldrig om såna där dagar. Vi
    kallar dom "Hallmark-dagar", på grund av att det säljs
    så många Hallmark-kort.

    Har inte hållit i ett strykjärn på, vet inte
    HUR många år. Ingenting som behöver strykas,
    kommer in i mitt hus nu för tiden. :)

    Vi har haft blåsigt och kallt. Just nu är det -4C och ingen sol,
    men ska inte klaga, då vi klarat oss NÄSTAN utan snö den här vintern

    Du och din dotter är verkligen suveräna på att baka.
    Jag gjorde en mjuk pepparkaka i fredags, men sen fick både
    jag och dottern magsjuka och kunde inte äta nånting förrän i går.
    Har inte varit sjuk på länge, länge. Inte kul alls.

    Jätte kram från Ruth i Virginia

    SvaraRadera

  3. Hejsan!

    Hoppas att denna dag blev en riktigt fin dag!
    Ha en go`kväll!

    Kram Isel!

    SvaraRadera
  4. Sänder en kram till dig på Alla Hjärtans dag!

    SvaraRadera