fredag 10 februari 2017

Denna natt gick det inte alls, klarvaken


Skrev ju i min blogg att jag sover som en gris, väldigt dumt. För det stämmer inte alls just nu.
 vaknade 02,40 i natt och var jättehungrig.
Hade inte någon ryggvärk, utan bara detta sug
efter något att äta. Jag bredde mig 2 goda
Ostfrallor med Herrgårdsost på, tog en mugg
mjölk till. Tänkte att blogga då, men då tror väl
alla att jag har en skruv lös, det kanske jag har.
Så jag löste lite korsord, det skingrar tankarna med.

Jag somnade om ett tag, 07,20 kom min flicka
från Hemtjänst för att hämta min tvätt.
Jag bytte lakan i går kväll innan jag skulle sova.
Det var nog därför med som jag var så jädrans pigg.
I dag skall jag ha potatismos och goda korvar till.
Hur är ert väder i dag ? Här är det blåsigt värre
och så för vi mer snö. I morgon är det "barnens dag "
jag brukar skoja och säga så, när något av mina
barn kommer. I morgon är det min dotter som kommer, vi skall fixa lite med datorn, så får vi se.
Jag vet också att jag får hembakat gott bröd, och jag
bjuder på Lax. Det bästa av allt vi får en trevlig pratstund också, tycker jag i varje fall.
 Tack för Era meddelanden till mig, jag skall inte taga
bort Dig Viola, Tummelisa önskar jag härliga veckor
på Gran Canaria. Eva säger jag man kan tycka om varandra, fast smaken är olika. Till Ruth i Virginia
så är det nog så, att vi har samma SMAK OCH TYCKE. Till Gunilla hoppas pappas 90 årskalas bliver
bra.Till Er andra som jag ej nämnt, ha det GÖTT.
Till Äppelblom tack för Du vaknat igen-
Det var det hela kram från Hajan.








2 kommentarer:

Mamma C sa...

Konstigt, men jag sov dåligt i natt också. Jag gick inte upp och åt utan låg och vände och vred på mig istället.
Kram på dig och vi syns i morgon.

Blommiga Rutan sa...

Hej kära du!
Tack för kommentaren hos mig.
Ja du, ibland vaknar mam mitt i natta utan att kunna somna om, utan att veta varför ! Jobbigt är det, men en sak vet man, nästa natt sussar man gott. Hoppas du haft em fin dag med din dotter i dag.
Kramar Anncathrine