söndag 19 februari 2017

Boogieman Blues gick hem ,hos publiken


Det är ju inte sant så det kunde bliva. Både Expressen och Aftonbladet skrev ju innan att
detta kommer Ove att ta hem.


Den hade samma effekt som Hasses Guld och Gröna skogar. Härliga gubbar ,Ove bliver ju 87 år nu.

Jag blev lite nervös tänkte på de två töserna

Bella och Felippa , de var ju så gulliga. Robin Bengtssons var väl bra, men kära David Lindgren
Du hade väl inte behövt slicka hela ansiktet på Robin.
Det är ju bara det att all musik låter ju lika dant
 
. Därför tror jag att det är så härligt när det kommer
en trallvänlig låt, emellan varven.
 
Men kände för de som inte fick något betalt utav oss.
Hagman hade ju en bra röst, men det tyckte inte vi
Carl Bildt undrade vad Donald hade rökt för något
alla ställer sig samma fråga. Det är inte mycket han
har hemma uppe i knoppen. Var tusan får han allt ifrån, eller vad har han för medhjälpare??.
 
 
Så nu har han talat igen , väldigt konstiga saker man bara säger,
Nu har Donald Trump varit i farten igen, i morse
visade de på Tv, vad han sade  på sista utsläppet,
att i Sweden hade det hänt något, det hade med media att göra. Nu undrar alla journalister vad han
menade, förmodligen bara tagit ur luften. Men han sade det med betoning, att Sweden också hade
problem, men nu undrar ju halva Sverige vad tusan menade han.
Ha,ha han kunde ju inte veta något om Mellon, förlåt
jag bara skojar.
 
 
I går gjorde jag Pasta, åh så gott det blev med mycket vitlök , tomater och små gröna ärtor. Gjorde en stor grej, minst på två hands. Skulle ha haft det i dag med, men icke sa Nicke, åt upp resten till Mellon.
I dag bliver det Pizza eller Isterband. Vi får se, väntar
inget främmande heller. Sonen ringde i går nyss hemkommen från Spanien, att han kanske inte kommer. Nej sade jag det behövs inte ,var hemma
hos Dig, Jag klarar mig alltid, han kan gott vara hemma . I morgon skall jag åka ner till
centum. Skall skriva en nota så jag inget glömmer.
men ärligt talat, det är nog åldern för jag glömmer
alltid något. Bakade Muffins i förgår ett nytt recept
plockade fram alla ingredienserna så inget skulle bliva glömt. Jag vet inte hur många gymnastiska
övningar jag gjorde, framför Spiselluckan.
Kikade in det hände inte ett " jävla något ". Kan ni
tänka er jag hade inte öppnat bakpulverburken, platt
fall.
Så kan det vara för en del av oss. Kram från Hajan.

 
 

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Jo, visst är han lik Janne Owe eller tvärt om. Visst kan man glömma att ha i grejen i kaksmeten eller bullsmeten det behöver man inte vara gammal för. Ha en bra söndagskväll.
Kram

HWIT BLOGG sa...

Vilket härligt inlägg! Vi säger så här...man ska aldrig sluta att förvånas över både ditten och datten!
Kram från Titti

Anonym sa...

Ja du, intenting betr. Trump förvånar en. Jag hörde,
när han sa, att det varit en terroristattack i Sverige
i fredagskväll. Nån kvickhuvad reporter kallade det
"The Swedish Meatball Massacre that didn´t happen".
Trump är otrolig - och, tyvärr, fascinerande.

Hade en nästan-sommardag igår. Härligt!

Betr. att glömma ingredienser; jag har gjort tonfisk-makaronpudding
och glömt att lägga i fisken!

Ruth i Virignia