tisdag 17 januari 2017

Visst har jag fått fint igen, tack Mamma C





Välkommen till min nya " Avards " , visst är väl
min dotter duktig med att fixa till sådant.

Ja igår var det ju Idrottsgalan, den bästa på länge.
Bra fördelning på priserna, bra underhållning.
Men boxningstjejen tyckte ju att det var en skam
att killen från Ridsporten vann Jerringpriset. Varför då ? Peder Fredriksson var verkligen värd det.

Det är ju vi vanliga som röstat, Sjöström tyckte ju
också att någon OS vinnare skulle ha fått detta pris.
Jag är så dum i huvudet så jag tyckte det var skönt
att inte samma personer får priset jämt.
Observera jag har inget emot varken Sjöström
eller Stensson. En som jag gillar är Jenny Rissveds
vilken tjej som vann guldet på Mounten-biken .


Har varit inne nyss i vardagsrummet och fotat
Amaryllisen igen, men den bilden skall jag ha med
vid ett senare tillfälle.

I dag har jag haft Hemtjänst här , de har städat det
doftar så friskt och gott här inne nu.De var törstiga
men ville inget ha att dricka, då fick de 2 flaskor
Loka med citron. Det smakar ju alltid.
Nu slutar jag för i dag,
har ätit mina Bruna Bönor och FALUKORV med kokt
potatis till, jättefin middag. Visst är väl min blogg fin nu. Kram till min lilla stumpa, som ordnat detta.




 

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Kul att du gillade den. Nu är det lite vår som gäller. Brunabönor var jättelänge sedan jag åt. Så skönt med renstädat hemma.
Kram på dig.

Anonym sa...

Jag tycker mycket om din nya header.
Lila krokusar är det väl? Väldigt fint!

Min sonhustru fr Vietnam är här. Hon gillar att laga mat,
så efter hon kom hem fr affären med min dotter i dag, sa hon att
"nu är köket mitt", dvs hon kommer att laga mat resten av
dagen, antagligen. Hon flyger till Seattle tidigt i morgon.
Ingen motsägelse här inte.

Städning får vänta till en annan dag. Dammet flyttar inte på sej.

Ruth i Virginia