torsdag 5 januari 2017

Vilken underbar vinterdag !!!!!!!!!


Min granne ringde i går, hon talade om att granen var så fin på
gården, nu kan Du komma och fota den. Tyvärr var mitt batteri nästan slut, så det blev därefter.

 
Då var grannens gran mycket vackrare, det är något
visst med en sådan. Det är min granne i samma hus som jag, hon är så pysslig.
 
 
Från grannens fönster på 4de våningen ser man nästan in till staden. Jaa jag bor på plan nr 1.
Här i från ser man garagetaken i alla fall.
 
 
När jag ändå höll på med kameran tog jag bild på
hennes vackra Amaryllis. Grannen själv ville inte
vara med på bild, förlåt kära vän, men tyvärr
kom din hand med på bilden. Något som jag
ville ha med mig hem var den nya Golvlampan,
men var tusan skulle jag sätta den.
 
Åh vad den var snygg hos henne, hennes vardagsrum är dubbelt så stort som mitt. Vi är lika gamla, så roligt att hon vill vara med på nya saker.
 Såg ni på tv i går kväll? De säger att ett gott skratt förlänger live, jisses vad gammal jag kommer att bli.
 
 
 
Nu har Robert den duktiga Wiktoria hos sig också,
henne glömmer man ju inte, hon var med i Melidifestivalen. På tv i går sade de att hon var med i Idol, det kommer inte jag ihåg
 
Det var ett härligt  program på Svt om 
Robert Wells 30 åriga historia. Tänk vilken musiker
och vilken härlig familj, Maria och han skapat.

Sen fortsatte ju kvällen med Janne och Klasse
Det är ju inte klokt vad Svt kostar på oss ibland.
 
 
 
 
Tänk att få lyssna igen på alla "örhängen "
Jan Malmsjö haft under årens lopp. Tänk han är 83
år, vilken fin representation , det var härligt.
De passade att arbeta tillsammans.
 
Till sist ett tack till Bildbloggen som tager så mycket
fina bilder, från mitt älskade Norrköpings,
Light Festival, tänk så mycket fint vi har.
Tyvärr kommer inte jag dit, så därför ett stort tack. 

5 kommentarer:

  1. Vi såg på Charlies tant igår och skrattade också hjärtligt. Ikväll blir det lite film. Det var en söt liten gran din granne hade.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hej!

    God fortsättning Hajan! bara att erkänna att bloggandet stannade av igen :))

    Var rädd om dig kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Hallå Hajan!

    Det kanske är tur att SVT inte sänder sådana program ofta, vi skulle nog bli urgamla och mossiga då. Fniss!!!
    Detta får mig att tänka på bloggerskan Dagny 104 år. Sett henne på TV, hon behöver minsann ingen rullator. Går trots sin höga ålder med raska steg.
    Om du har missat hennes blogg, så hittar du den på adressen www. 123 minsida.se/Bojan.

    Natti Natti
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Här har det också varit en riktigt härlig vinterdag, det var soligt och fint och milt i luften. Det känns så härligt efter snöstormen och rysskylan vi har haft! På trettondagsafton startade inte ens bilen, trots att jag haft motorvärmaren på i flera timmar. Nu ska det väl gå lite lättare i alla fall när det inte är lika kallt.

    Önskar dig en fortsatt fin kväll!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  5. Det första fotot är ju helt underbart vackert.
    Vinter när den är som bäst!
    Blåsiga 7 minusgrader här - känns mycket kallare.
    Sängdags för Ruth i Virginia

    SvaraRadera