måndag 30 januari 2017

vilken härlig dag, helt I Min ordning och i mitt behag

 
Denna trevliga och glada kvinna, hälsar alla välkomna till Vårdcentralen  här där jag bor.  Hon är huggen i träd , rätt söt med.
Jag var ju kallad i dag fast till Folktandvården, Hurra så glad jag blev, varför tror man alltid det värsta ??
Min tandhygienist har nog varit   lite luddig  där tycker nog jag.
Men det var bara bra saker i dag, det är ju nytt nu allt skall ju
gå via 1177.  Särskilt om man skall ha hjälpmedel eller något
liknande. Det bliver skillnad på priserna också angående tandlagning och sådant.

På Folktandvården 
 står den här trevliga  killen "Långöra " heter den
lilla krabaten. Måste ju vara roligt för de små barnen som kommer dit ibland..
I dag var det lite besvärligt, för det togs bort all
tandsten som fanns. Det är ett bra tag  sen det blev gjort
senast i varje fall.
Joo då de har pillat, och pillat men denna gång var
det toppen tycker jag.
Nu skall jag tala med min handläggare från
Hemtjänst, så kommer det att bara kosta 200:-
För en sådan genomgång.
Mycket billigare att laga hål också, nu skall jag dit
den 2/3 och göra det.
Flickan som sitter utanför min matbutik, blev så glad när hon såg mig, det är ju inte så ofta som jag kommer dit .
En jätterar tjej från Rumänien, så vi kramade om varandra i dag.
Till middag hade jag ugnstekt torsk och potatismos bara att värma i dag.


Det blev ju över en annan dag, VÄDRET I DAG inget vidare,
Det regnade inte, men inget toppen väder ändå.
Nu skall jag ha eftermiddagskaffe och en
Tisdagsbulle.
 
 
G O D    K V Ä L L   P Å   ER  A L L A   V Ä N N E R .


.

  

8 kommentarer:

  1. Kaffe och semla - mums!
    Jag har också varit till tandvården idag, lagat ett litet hål....det gick bra. Men tandläkarstolen är inte mitt favoritställe direkt. Ett dyrt ställe att besöka..

    SvaraRadera
  2. Så skönt att det är humana priser för pensionärerna. Slår en pling i morgon. Ha en bra kväll.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Hej på dig - här är jag! Hoppas att allt är bra med dig! Kram Äppelblom

    SvaraRadera
  4. Det finns knappast något bättre än att bli godkänd av tandläkaren och få behålla sina fattiga slantar. Förstår att det känns riktigt bra. Här går jag fortfarande runt och snorar och hostar och inte får jag någon uppmuntran heller. Så fort jag pratar med någon om eländet får jag höra långa historier om hur många veckor och månader det sitter i. Men jag är ändå lite, lite bättre än förra veckan.
    Så idag får du en kram på långt håll från mig /Kerstin

    SvaraRadera
  5. Strömming och potatismos - det ä kalasmat dä;
    för mej iaf. Strömming finns ej här, tyvärr.

    Fick mina tänder rengjorda för nåra veckor sen. Känns skönt
    och ändå skönare, när man får besked att det inte behövs nån
    behandling. Jag går två ggr om året. - I morron blir det
    ögonläkaren med min gula fläck. Går varje månad, och ibland
    blir det injektion (inte så farligt som det låter), men sista
    ggn behövdes det inte. Få se hur det går i morron.

    Som väl sett på TV så håller Trump och hans gäng på
    att förstöra "det stora landet i väster". Nästan så
    man börjar bli rädd.

    Nu ger jag mej i väg till loppiset, där jag volonterar.
    Solen skiner - en härlig dag.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  6. Hei kjære Hajan!
    Håper du har det bra!
    Den tirsdagsbollen din så god ut!
    Det har vært masse regn og is i januar,
    så jeg håper at februar blir en fin vintermåned
    med snø og kaldt vintervær.
    Ønsker deg fine vinterdager!
    Klem fra Gry :)

    SvaraRadera
  7. Gokväll vännen! Tandhygienist för mig på torsdag morgon.Skönt få det gjort! Har lite ont på en sida så bra dom kollar lite...Nu ska jag börja jobba i morn kväll förstår du! Känns lite märkligt efter tremånader kramo ha en bra natt,💚 Gunilla

    SvaraRadera
  8. Hej hej...
    Men å vilka sötingar som hälsar välkommen på vårdcentralerna...;)
    Å vilken tur att det blir bättre priser med åren...då har jag något att se fram emot..;)
    Å vad rart att du blivit lite vän med flickan vid mataffären. En sån där fin gest som får ögonen att tåras ♥
    Strömming tillhör inte min favorit med den där semlan skulle smaka mums..;)
    kram och ha en fin dag rara du!
    Katarina

    SvaraRadera