tisdag 24 januari 2017

Va, blir det för mat idag då ?

Det kan jag tala om det blev Isterband och Dillstuvad
potatis. Kommer Ni ihåg , så började alltid
Per Morbergs program förr på 4an. Så ropade hans
döttrar innan programmet började. Nu är han på 7an
på dagarna. Därför blev jag väldigt snopen när jag
satt och åt mitt Isterband, då kom det meddelande
att den 2/2 2017. Kommer de tre kockarna att vara
tillsammans igen på 7an, klockan 20,00.  Mannerström och Marcus är då hemma hos Per
Morberg, de kramades och kysstes så det sod härliga till.  Det tycker jag var trevligt, ja vi får se hur det
bliver.  Det är mycket kockar överallt nu, jaa de stör inte mig, alltid snappar man upp något vid varje program. Såg en gammal svensk film i dag
med underbara Gunnel Broström, den hette
Charlotte Löfensköld, härligt teaterspel , precis som förr..
På måndag den 30 januari skall jag vara hos min Tandhygienist, för koll. Det är över 30 år sen jag gjorde
ett stort arbete hos Folktandvården, och nu skall det
kollas hur det är i dag. Jag kanske bliver som den här gumman. Vi får se, fy så spännande. Det gillar jag inte,
har ju gått på koll 2ggr om året. Men det hjälper ju inte alltid. I dag fick jag klippa ner Amaryllisen , så kanske
den tredje stängeln kommer. Den som lever får se både det ena och andra.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Isterband var länge sedan vi hade. Det får det nog bli någon dag. Jag hade pasta i min låda till jobbet idag. Ikväll ska jag se på familjerna som reser iväg utomlands på ettan.
Puss o kram och inte tror jag att du blir som gumman i munnen efter besöket.

Rantamor sa...

Såg också att det ska börja ett matprogram med dom tre kockarna , det bli nog kul att kolla på tror jag.
I morgon böjar ju duellerna för mästerkockarna, få se vad det är för nivå på dom iår.
Nej nu ska jag lägga mig och läsa en stund innan jag ska sova, inte mycket att se på tv denna kväll inte.

Gonatt från Rantamor.

Anonym sa...

Den där korven ser jättegod ut, och stuvad potatis är
en av mina favoriträtter, som tyvärr ingen i familjen
gillade. En typiskt svensk rätt, som inte lagas här.

Det finns många kock-program på vår TV, men jag har slutat
titta på dom. Sista säsongen var det ett program med barn,
väldigt unga barn, som lagade allt möjligt fint. Faktiskt
ser jag på TV bara på kvällarna, och då mest nyheter och så
Jeopardy, en frågesport som kanske finns därhemma också.

Mitt hockeylag förlorade i kväll, så nu ska det sussas.
Cheerio och gonatt, säjer Ruth i Virginia