söndag 8 januari 2017

Nu har dagarna bara ramlat på igen, det går för fort

 
 
 
 
 
 
Nu är det detta som hägrar, ett hus är borta men
ett nytt är på gång. Visst är det roligt att ungdomarna är så kloka. Det är ju nu det skall ske,
medan De orkar. Det är ju spännande för mig med,
det ville vi också för 30 år sen, men det blev ju aldrig mer än en tanke.
Just nu är ju det tur också, för nu har den längtan försvunnit. Just nu vet jag inte var de bor? Kanske
redan inne i vår stad. De skulle flytta lite då, men
jag vill inte ringa och kolla hur det går. Det är ju jobbigt ändå, sen ha en gammal morsa på tråden också. Nej så roligt skall vi inte ha.

I går gav jag kvällen till Stjärnorna på slottet.
Det var mycket roligt som de berättade. Det var ju
Lie Boysen som var värdinna för kvällen.


Det verkade vara en person, som inte skyggar för något, det var både drastiskt och dråpligt.
Vad skall jag ha till middag i dag då, Det skall jag
tala om. Jag stekte pannbiffar i går, och de slår
både mammas och pappas färdigstekta köttbullar.
Hem lagat är ju bäst. Jag skall också slänga ihop
ett muffinsbak, så jag har något till kaffet.
Skall ju ha en middagsgäst på onsdag.
Det är ett tag nu sen sist, alla Julsaker är borta och
det känns riktigt skönt tycker jag. Ljusstakarna har jag kvar i köket och vardagsrummet.


Den här bilden stämmer riktigt bra hur det ser ut från
mitt sovrumsfönster. Skulle vilja byta mina köksgardiner, men det kommer att dröja.
I morse bytte jag lakan , för nu skall det tvättas igen.
Det är skönt med den hjälpen, jaa det är inte
gratis, men det är det värt att få hjälp med varannan vecka. Nu vet Ni lite vad den här tanten gjort i alla fall. I kväll bliver det Så skall det låta, men till
middagen bliver det skidor, och där ligger vi bra till
Norrmännen har icke det bra glidet på sina skir.
Det är icke roligt för desse norske piker och gutter.
Extra meddelande Stina Nilsson kom TREA jÄTTEBRA.
Norskan Weng vann Tour de Skie. Bra det med.

1 kommentar:

  1. Hej snälla du! Och tack för God Jul och Gott Nytt År hälsningarna hos mig. Jag har inte varit inne på min blogg på jättelänge, säkert ett par, tre månader och nu såg jag din hälsning.
    Jag ber att få önska god fortsättning på det här året!
    Och så tackar jag för alla fina ord du skrivit hos mig. Tyvärr känns det fortfarande som det inte är riktigt aktuellt för mig att börja blogga igen, jag känner inte så, det känns som det är ett avslutat kapitel. Och jag är så tråkig så jag är inte ett dugg sentimental heller, utan det som varit, det har varit och det var jätteroligt så länge det varade! Och jag uppskattar så klart alla härliga vänner jag hade och jag minns allt roligt också!
    Ha det nu så gott! Ser att det är full fart hos dig, det är gott!
    Stora kramen från
    Agneta

    SvaraRadera