onsdag 11 januari 2017

Man får vara glad för det lilla



I dag fyller vår finaste tjej
Hon fyller 13 år, min dotter skulle fixa till något,
Det kan ju inte bliva något stort, men jag mailade
och det blev nog bra. Hon verkade nöjd.
Satte in lite roliga bilder på tonåringar.
Men inte kunde jag välja något på Google, det var
ju rena porr-industrien. Där kunde jag inte välja
några bilder, man blev ju nästan chockad.
Jag är alldeles för gammal, hänger inte med längre.
Eljest hade vi en trevlig dag, det var ju min tur att
bjuda på mat denna gång.

Hade dukat i köket som vanligt, vi gjorde som
vanligt med tog 2 ostkex var, och en utspädd drink till. Vädret var ju bra hade levande ljus som vanligt,
det bliver ju lite mysigare tycker jag.
Jag berättade ju att orkideèrna fått nippran, det slår
ut knoppar varje dag nu. Min måg tyckte det var konstigt att de knoppas, eftersom det är kallt och dragit där de står.
Har tittat lite på Mästerkockarna, det är roligt att följa. Skulle se på Lars Lerins program, men orkade
inte se klart på det.De har ju blivit föräldrar till en liten kille på 10 månader. Jag tror han hette Rafael.
Den lilla killen kom från Brasilien . Tänk så framåt det blivit med allt , det är ju inte så konstigt att man inte hänger med längre.    Det var för mycket om Trump i kväll
skriver inte mer om det. Livsfarligt att göra några
omnämnande över huvud taget.
Två ljusglimtar kom i går, äntligen ett livtecken
från underbara Agneta "Snäckskalsdalen "
Jag brukar slänga iväg en liten hälsning i bland till
henne, och det bar frukt.
Sen hade Henning i Oskarshamn Haft blåsigt väder
gjort ett litet trevligt inlägg hos sig.
Vet ju inte hur ni andra mår, väldigt dåligt med
kommentarer från er.
från Hajan.

 






6 kommentarer:

  1. Mår inte så bra, har magbesvär osv.
    Men arbetar ändå, och dagarna bara rinner iväg. Jag såg på Lars Lerin, han verkar vara en genomgod och snäll människa. Sådana behöver världen. Men, jag gillar även Helena Bergström, har alltid gjort.
    Här har vi annars levt i oro en tid, vår som blev opererad för diskbråck i USA, och den operationen blev inte så bra. Han hade en tid ingen känsel i ena sidan, i benet osv, och kunde inte gå. Nu har de gjort en andra operation, och varit inne i höften. Tydligen är det några nerver som "bråkar", men han är nu på bättringsvägen. Du vet oron när man sitter i Sverige och inget kan göra....
    Hoppas nu att det har vänt och att allt blir till det bättre.
    Ha det gott!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  2. Ja, det är dina fina gardiner som hänger i köksfönstret. Julia blev glad för allt hon fick. Det var mest pengar + lite annat.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med dina orkidéer, det finns väl nästa inte en vackrare blomma, när den blommar!
    Jag har tagit lite semester nu, efter julhelgens jobb och ska idag åka till Skåne till barn och barnbarn. Skulle egentligen åkt igår men då var det ju ett förskräckligt busväder med klass 2varning så vi väntade en dag. Men idag bär det av!
    Jag har också en Julia i min familj, mitt allra första barnbarn som nu är nästan 8 år heter Julia.Så vackert namn tycker jag.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag fick en orkidé i julas med tre blommor. Dom har vissnat,
    och nu har jag en bar pinne som sticker opp i vädret; ser inte ut
    att bli nåra fler blomster. Två julrosor, däremot, är lika fina,
    som när jag fick dom. Vanligtvis står dom inte mer än ett par
    veckor.

    Här har vi väder, må du tro. Häromdan var det -11C och idag ska
    det gå upp till 18 plusgrader ---- och så ner igen. Glad att det inte
    är så kallt, för sonhustrun fr Saigon kommer i dag; där ligger tempen
    mellan 28 och 35 året runt.

    Trump höll sin första presskonferens i går. Han var sej lik,
    tystade en reporter, som ställde en fråga Trump in ville svara på,
    så han så till honom att hålla käften, mer eller mindre. Det här
    blir in roligt.

    Du har det så fint i ditt kök, tycker Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  5. Så roligt att läsa att du och din granne har haft ännu en trevlig middag.
    Man ska umgås och ha trevligt så länge man orkar och vill.
    Såg inte Levin igår då jag kollade på Reenes brygga, gillar det programmet och det var ju roliga gäster igår, GW Person var ju men, han är allt lite finurlig i sitt sätt att tänka.

    Ha det gott nu !!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  6. Åh HEJ Hajan! Nu är jag tebax! underbar orkidee! Gubben fick nu till hans avtackning!Så kul att ni träffas än o har det trivsamt ♥ Här har det varit alldeles så fullt upp men hoppas jag ska kunna lämna lite mer avtryck i år! Kram på dej ♥ Gunilla

    SvaraRadera