lördag 14 januari 2017

Jag börjar oroa mig, men det finns ej en möjlighet



Jag börjar verkligen att oroa mig, men det finns ju inte en möjlighet. Joo, på Jesus tid men det tror man ju inte på längre heller.
Jag är så där konstigt sugen på saker och ting, som det var när man
väntade barn. Men här har ingen gubbe varit, och inte den
helige anden heller. I dag ville jag ha, eller skulle jag bara ha
raggmunk. Joodå , jag tog fram min gamla köksmaskin och körde
igång.  Potatis, morötter, gul lök och vitlök.
2 ägg, matolja , lite mjölk och 2 dl vetemjöl.


Det blev så jättegott, stekte ett par skivor från Julskinkan
till. 2 tunna skivor bara för smakens skull.
Lingon på burk, färdig köpta det dög så bra.
Har Du bakat i dag med ? sa hemtjänst flickan. Nej i dag
är det raggmunken som doftar sade jag.
Hon kom i går när jag hade bakat mina muffins.
Jag talade om att jag bara blev så sugen. Då sade hon
något livsfarligt, det blev jag i går också svarade hon. Jag
tog upp en makrillburk  och gjorde mig en smörgås när
jag kom hem kl tio i går kväll, så det måste ju jag ha hem till mig med.
 
Så nu måste jag ha hem en sådan burk i morgon.
Ha,ha tror ni det kan vara något i luften här ute
på landet.

Ett glas Spendrup till den maten var perfekt, finns ïnget så gott som en kall öl.
Jag har haft sköna dagar , skiter i hur vädret är.
Jag går ju inte ut i alla fall. Men just nu är det 2 + grader , ha ha det är ju nästan vår.
Klockan är inte mycket men jag går och knyter mig,
har lite att läsa i Hemmets Vecko.
I morgon kommer sonen ett tag, då skall han få byta
gardinerna i köket åt mig. Trött på Rödrtigt nu.
Tusen tack alla snälla och rara som kommenterat hos mig, det värmde gott.


3 kommentarer:

  1. Nu blev ju jag också sugen på raggmunk, fresterska där !!
    Men i kylen ligger älgkött som jag tog ur frysen igår kväll så det är bara att börja fundera ut vad jag ska svänga till med älgen !!
    Vi hade -19 här uppe i natt när jag var uppe å vandrade...suck.
    Men det är vackert nu med sol och snö i trädena.

    Bli vär skidåkning idag....
    ja i soffan framom tv !!

    Ha en bra dag med nya gardiner uppsatta, och säkert något gott med sonen runt bordet.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Raggmunk måste det bli någon dag här med. Ibland kan man bli sådär supersugen på något. Ofta något som inte finns hemma heller. Tänkte på det nu när du skrev att du skulle byta gardiner. Kanske dags att vårstäda på bloggen också då. Får se om jag hittar på någon snygg vårheader åt dig.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Ja, det är underligt. Häromdagen blev jag så himla sugen på
    en gammalmodig köttfärslimpa med ungsbakad potatis och gröna bönor.
    Sagt och gjord - gud, va´ got det var. Nästa dag, lika gott, om
    int bättre, med skivad kallpotatis på hårt bröd till lunch.

    Dä ä rikti mat dä , säjer Ruth i Virginia
    (där solen skiner skönt)

    SvaraRadera