torsdag 19 januari 2017

Jag är så glad att jag är svensk, hoho

Jag vill tacka livet, som har gett mig så mycket.Jaa Jag hör Arjas härliga finska brytning.
Jag är också glad att jag är Svensk, men hur länge
kan man vara glad för det. Chockartat varje dag att
läsa Aftonbladet och Expressen, vad håller vi och vad håller DE på med ute i världen.
Stackars alla i Abuzzo , i Italien ,det räckte inte med
jordbävningen, det var tvunget att bli en Lavin uppe
på det. 30 döda tror de just nu.

Sen skulle det bli en ny president i Gambia, en nyfolkvald skulle taga plats i dag, men den gamla vill inte avgå. Nu vill Senegal lägga sig i. Jaa jag vet att det är långt bort, men det finns inget långt bort längre i denna värld.



Inte USA valet heller, det är verkligen en spännande värld vi lever i. Måtte det bli bättre än vad alla lovar.
Jag vet att det inget är att skriva om på min blogg,
men det är vad jag tycker,  tycka får man väl göra i alla fall. Han är ju folkvald , och då måste han ju
få tillträda sitt ämbete, utan skott salvor.
Det är mycket som retar mig just nu, vi har ju fått
högre pensioner, hur de en bär sig åt så bliver det
aldrig högre än 11,000:- i månaden-
I stället blev det ett par hundra i avdrag på
bostadstillägget ??? Joo då det går runt men mer
är det inte. Men jag klagar inte ändå, Jag är så
glad att jag är svensk
.
PS, det enda som var sig likt var Lsrs Lerins härliga program,
härligt satt få höra Torsten Flink också.  DS

7 kommentarer:

  1. Ja, det är mycket otäckt och olustigt som händer på vår jord just nu.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Måste sitta och le när jag läser om din höjda pension...och så dras det av på bostadstillägget, bra uträknat där.
    Vi höjer lite på pensionen, och så tar vi igen det på bostadsbidraget, dom tror att vi som är lite äldre inte fattar utan firar vårt höjda "bidrag".....
    Ja herregud å lite till, vi fick sänkt eftersom vi ännu har sjukpension.
    Bara å bita ihop och vara nöjd så länge vi har varandra och kan lägga ihop våra bidrag.

    Ja du Hajan världen ser ut att vara i gungning, och vad den där Trumpen kommer att hitta på är det nog ingen som vet.
    Lite läskigt allt.

    Näe nu har jag gjort en äppelkaka till eftermiddagskaffet så då kommer vi å sitta å mojsa i oss......
    tror den är helt kalorifri ???
    Kakor blir det om man blundar när man äter....tror Rantamor.

    Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. 11 tusen i månaden!
    Vad har hänt med svenska kronan? När jag började jobba,
    tjänade jag 450/mån. Sparade 50 och betalade 100 i hyra.

    De summor man talar om idag är alldeles fantastiska,
    men jag vet ju att köpkraften inte är den samma.

    Jajamensan - I morron smäller det. Kl.12:00 får vi en ny president.
    (kl. 18:00 hos er). Det lär ska bli regn, säjer läderveken.

    Jordbävningar, mord, krig och jävulskap runt hela klotet.
    Inte mycket vi små människor kan göra åt´et. Men en kram
    kan Ruth i Virginia skicka trots allt.

    SvaraRadera
  4. Kikar in och önskar dig en fin helg Hajan.. stor kram..

    SvaraRadera
  5. Tack tack Ruth för dom kramarna , behövde dom ikväll alldeles extra.
    Är dödens rädd för den nya presidenten !!!!

    Puss å kram....

    SvaraRadera
  6. God morgon Hajan!
    Tack för dina hälsningar hos mig! Jag blev så imponerad att du gör vattengympa med rullatorn, heja dig!
    Och visst ska vi vara glada att vi bor i Sverige, även om pensionen är låg. Och att en liten höjning ska behöva påverka bostadsbidraget.. så dumt. Det jag retar mig på är att pensionärerna betalar högra skatt än vi som jobbar, så orättvist!
    Själv ser jag inte så mycket på tv, den kan vara på när jag gör annat, men det är sällan jag sitter och ser ett helt program.
    Tänk att dina amaryllis fortfarande blommar och att orkidéerna fått knoppar, du har säkert gröna fingrat!

    Önskar dig en fin helg!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  7. Oroliga tider just nu, ja.
    Men man kan ju inget göra.
    Trump vet inte ens att vi finns.
    Hälsningar från södra Finland!

    SvaraRadera