måndag 2 januari 2017

Ja, så är nu året 2017 igång, Trodde inte jag fick vara med

 
Tack Magnus för en trevlig kväll
 
 
Så blev det äntligen dags för Stjärnorna på Slottet. vilket
bra gäng De har fått ihop. Jag kan inte säga att jag älskat
Magnus Uggla från början. Men efter "Kung i baren " var jag
hans beundrarinna . Den är ju så sann så det är ju inte klokt. Så känns det ju varje den 18 i månaden, när pension
kommer. Jag klagar inte eller gnäller, så tro inte det.
Men visst är det något fel när man jobbat i alla år
och det bara går precis runt. I 50 år sen man var 15 år,
tills pension vid 65 års ålder. Jag år ju snart 86 år,
Skall försöka ett tag till. Jag fodrar inte så mycket varken
i klädväg eller nöjen.
Jag är aldrig ute på dans, hi, hi , det har vi aldrig
varit. Det enda min gubbe och jag dansade var ju
Brudvalsen, som vi tränade till en grammofonskiva.
Jag är med Rullator, tack gode gud för det. Jag har
väninnor som vägrar att skaffa sig en sådan.
"Man ser så gammal ut", det är ju inte klokt, tror de
att det ser bättre ut när De struttar om kring som
en vingklippt höna. Nu har jag kommit riktigt igång,
min salige man ville inte ha sin rullator heller.
Vi skall ju inte tala om" Hörapparaten", den användes
aldrig heller, vilken jäkla fåfänga. trodde väl man såg yngre ut när man skrek va? i ett kör. Skall tala om
att det är inte många par, som hade det så bra tillsammans. Vi till och med firade Diamantbröllop
det är lika med 60 år tillsammans.
Faktiskt är detta par rätt lika oss, detta är nog från en
Mallorca resa eller dylikt. Nej jag bara skojar, men vi reste
jämt runt i Europa. Med våra bästa vänner och levde gott.
Det gjorde vi faktiskt tills åren kom ifatt oss.
Vet Ni nu längtar jag till nu, till min middag. Vet Ni vad jag skall ha, FALUKORV ropar alla. Nej i dag skall gumman slå på stort
i dag bliver det Lax.  I morse efter duschen blev det havregrynsgröt
och en kopp starkt kaffe.
Nu mina älskade bloggvänner, tack för Era rader , de värmer så härligt. Du kära Ruth från Virginia, som har fullbelagt nu
så härligt att Du orkar med dina barnbarn. Eva i Dalarna som
jobbat hela nyåret. Du skall veta Eva att jag älskar mina flickor
på Hemtjänst, Vilket fint jobb ni gör. Nu skall jag damma överallt
för i morgon har jag städning, golv och badrummet. 
Ett varmt tack till Tummelisa också, ni andra har ju bloggar
som jag är noga med att hälsa på.Förlåt Du nya Marianne, tack.
Hemma i köket hos Hajan.



.

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja,då var det nytt år. Vi får hoppas på ett friskt och bra år gör oss alla. Här åts det rester idag. Ris och kött var det i lådan.
Puss o kram

Mamma C sa...

Ja,då var det nytt år. Vi får hoppas på ett friskt och bra år gör oss alla. Här åts det rester idag. Ris och kött var det i lådan.
Puss o kram

Anonym sa...

Hallå Hajan!
Du är rolig du. Det är sannerligen ingen dans på rosor att bli gammal, men man får försöka göra det bästa möjliga av situationen. Ingenting blir bättre av att man gräver ned sig i ett mörkt sinne. Jag strävar efter bättre balans, så att jag kan komma ut i naturen och på klippor igen. Färdtjänsten kör mig till ett stort köpcentrum, där motionerar jag med min rollator. Det känns bra.
Ha det gott och hoppas att laxen smaka bra.
Marianne

Eva i Dalarna sa...

Det är bra att du har rullator! Ibland måste man stödja sig på npgot här i livet..
Tänk att ni fick så många år tillsammans du och maken. Det finns många fina minnen där förstår jag, från era resor och annat.
Tack för dina fina ord till mig! Kram!

Anonym sa...

Det var minsann ett rekorderligt inlägg, Hajan,
och trevligt dessförutom. Ja, det är kul att läsa dina inlägg,
som är så personliga och med förnuftiga kommentarer.

Betr. åldrande - Jag fyller 89 i april, har ett par små hörapparater,
men för övrigt funkar allting, något så när iaf. Jag kan köra bil
och voluntera på mitt Loppis. Har mycket folk i alla åldrar
omkring mej, vilket är ett MÅSTE för att jag ska må bra.

Maken och jag fick nästan 50 år tillsammans, då cancern tog honom.
Det var första och enda gången han var sjuk under alla de åren.
Vi hade det gott tillsammans - fick tre planerade barn, som alla
var, och fortfarande är, friska. Vad mer kan man önska sej?

Det ska bli ett intressant år. Donald blir president den 20 januari.
Vem skulle ha kunnat tro!!!!!

Ha det fint, Hajan, Ruth i Virginia (inget vinterväder här)