onsdag 4 januari 2017

Hej mitt VINTERLAND, nu är jag här




Hej mitt " Vinterland " passar väl i dag. Hade tänkt
att ha musik till med Carola. Men vi tänker inte lika Asus och jag. Det får duga ändå, eller hur ? Vi får ha
en lektion igen mitt barnbarn och jag. Det snöade som bara den i går kväll, trodde till och med att de
skottade ett tag. Men det var fel såg jag i morse,
Men visst är det vackert " skiten " men inte nu.
Och varför så inne helsicke mycket, hörde i morse på radion att Östergötland verkligen var drabbat.
Men för ca åtta dagar sen, hade vi 9-10+ grader, sen
säger blivande president Trumph i Amerika  att det inget underligt är med klimatförändringarna, ha, ha säger jag.

Man får nog säga Haha ofta i slutet på Januari. Man får nog
lägga in en extrarad i " Gud som haver " på kvällen.
På tal om Amerika, sätter in en bild på Dig Ruth,
om du bodde här nu, så hade du haft namnsdag.
Det är Ruth i dag, Grattis.
Här fladdrar tankarna må du tro, tur att något rör sig
i huvudet här. Du kan gott vara med här på bild , Du är så duktig och skriver till mig. Tänk vad det är trevligt med en blogg.
Vad bliver det för mat i dag? Heter ju ett välkänt
matprogram med Per Morberg i. I mitt matprogram
bliver det Potatismos med Julköttbullarna, och
gammaldags saltgurka Ju mindre kassan är, så då
bliver det roligare att hitta på. I går blev det inte vad jag tänkt mig från början. det blev pasta, lax och
två kycklingfile`r, ska sanningen fram så var det då
jag hittade köttbullarna.
I går hittade jag ett trevligt program på Svt,
" Bettans Taxi " Intressant , hon hade kört Taxi sen på 50 talet. En härlig Finska med sin underbara
finska dialekt. Roligt att höra kunderna också som
åkte med.  I kväll skall jag se Charleys Tant med
Claes Malmberg och Jan Malmsjö, Det tror jag bliver roligt, eller det vet jag att det bliver roligt.



Förlåt att inlägget blev lite långt kanske.










4 kommentarer:

  1. Här ska också ätas JulKöttbullar idag,hade kvar i frysen jag med.
    Här har också kommit en massa snö, så skulle det sett ut på julafton...Kul att se en bild på Ruth!

    SvaraRadera
  2. Ja det är inte klokt vad det snöar. Man vet ju att man aldrig kommer undan den. Vi ska äta kycklinggryta ikväll. Men först måste jag handla hem lite i affären.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Så knasigt att det snöar så mycket söderut i landet, här har vi endast fått några fjuppiga snöflingor.
    Men vi har kallt ikväll är det -20 så det knäpper i knutarna minsann.
    Har gjort islyktor idag igen, dom till julen regnade ju bort, men nu är det ingen risk att dom smälter bort minsann.

    Ja men visst är det Rut idag, så jag instämmer jag med i gratulationerna till Ruth i Amerikat...

    Nej nu ska det bli öring här, hittade en fin i frysen som jag fångade i Stekkenjokk 2016.

    Tjingelingen från Rantamor.
    Ska också se Charlies Tant ikväll !!

    SvaraRadera
  4. Men, men - vilken överraskning att få se sej själv (och Ingrid) på
    Hajans blogg! Tack för grattiset på min namnsdag. Firas inte här.

    Rizana, min sondotter, flög tillbaka till Saigon i morse. I går
    gjorde hon en alldeles utsökt pizza till middag; en 17-åring som
    gillar att baka och laga mat och dessutom diskar efter sej är inte
    alltför vanligt, skulle jag tro.

    Så vintern har anlänt. När jag gick på Handels i Nkpg, var jag med
    i ett gäng som brukade ta tåget till Kolmården och åka skidor på
    söndagarna - Roy var en av dom. Tänk, va roligt det var!

    Nej,nu är det redan mitt på dan, och jag har inte gjort ett enda
    dugg. Fy skäms på sej, gamla gumman. - Ta det lugnt, om du skulle
    våga ge dej ut i snön säjer

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera