lördag 28 januari 2017

En underbar Fredagskväll hos Skavlan,åh sådant fint program


 
 
Det blev en härlig Fredagskväll hemma hos Hajan.
Det blev allt i min smak, från Go Kväll till  på Spåret .Skavlan avlöste sedan att jag hinner med,
Svt är toppen, inga reklampausar.






Anneli Ryde  och Ronny Svensson är ju jätteduktiga,
nu är de redan klara för Semi , fantastiskt.

Det är nog ingen som slår dem i fråga om musik och
film.Spännande fortsättning.



 
 
Det var ju förintelsens dag i går, så den underbara
Hedi Fried var hos Skavlan ,92 år hon har ju varit på
Tv många ggr förut. Men jag bliver så konfunderad
hör inte folk vad de berättar, hur kan de tro att detta är påhittat. Jag var ju med på den tiden, vi hade det ju runt kring oss. Vi fick många Judar i vår klass på St Olofsskolan i Norrköping. Jaa så många det var 3 st, men detta har jag skrivit om förut vet jag.
Det är klart jag är ju 86 år, så jag kommer väl i håg det. Därför förstår inte jag det som händer runt omkring oss. Åh Björn Ranelid, det är en fröjd att höra dig tala. Så enkelt för dig att stä för vad du tycker, men ack vad skit Du fått för det under årens lopp.

Dåliga bilder men jag har fotat med kameran från
datan. Hur kärlelsfullt du berättar att din fru fixar håret åt dig, att du alltid har städat era Toaletter
hemma. Det kommer Du nog att få höra från Gubbväldet. Som alltid vill ge en känga till dig, tyvärr. Tatueringen på bröstet ville ju din yngsta son
att Du skulle ha , en med Tiger på.

Så länge sen vi såg dig, men nu är Du på gång igen
Michelle Dockery, lady Mary för oss
men det är helt annorlunda, Downton Abby ligger
ljusår från denna roll. Som du spelar i nästa
film, en riktig gangsterbrud, oj,oj
Så här fint väder har vi i dag, det ser ut som rimfrost
på grenarna. Vackert som tusan.
Nu doftar det underbart här, jag har ett Torskpaket
i ugnen. Fisk älskar jag, i morse var Fredrik Eriksson
hos Jesper på fyran. Han lagade Skreitorsk
som de skulle äta där. Vet ni att den kostade 400:-
per kilo, min torsk kostade 29:50 i ett pkt. Det var
skillnaden, som var stor. Den stora torsken de hade
måste ha gått på flera, flera tusen kronor. Nu skall
jag äta min torsk, sen skall jag vänta med glädje
på Stjärnorna på Slottet. Fy tusan så bra jag har det
inget att klaga på.
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Visst var det en bra fredagskväll framför tv-apparaten igår. Precis som du skriver är det bra märkligt och kusligt att många förnekar det som hände med judarna. Idag är det bra på dumburken också, så det blir en fin kväll även idag. Här blir det pasta och något med rostbiff.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. När min mamma hade matservering på 30-talet,
    hade hon två kvinnor från Polen, som jobbade i köket.
    Båda hade nummer tatuerade på armen. DÅ visste jag
    ju inte vad det betydde. Det var hemska tider.

    Jag har jobbat på "min" loppis idag. Hade en jättefin dag.
    Temp. håller sej under 5C; känns kyligt för mej, med solen sken.
    Har barnbarnsbarnet här. Sååå gullig!

    Torsk skulle smaka bra. Tyvärr är den väldigt dyr här,
    så det blir billigare fisk. Kokt potatis och stekt fisk
    är fina fisken!
    Hälsningar fr Ruth i Virignia

    SvaraRadera
  3. Såg också på Skavlan,ett tänkvärt samtal med Heidi Fried. Tyckte även att Björn Ranelid var mycket bra.
    Såg även stjärnorna på slottet, jag gillar den här omgången för de är snälla mot varandra, och skrattar mycket. På spåret gillar vi också, men är inte så förtjust i Kristian L, han överdriver lite väl mycket i sitt utspel...
    Ja du, tur att man har något att titta på och gnälla över. Helgen har annars varit lugn här, vi har mest vilat och ringt till vår son i USA. Det är så lätt numera att ringa, vi kan även se varandra och även se hemma hos varandra via Facetime. Känns lite bättre eftersom de är så långt borta. Man kan undra hur allt ska bli i USA med "pajasen" Trump som president.
    Ha en fin fortsatt vecka!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera