söndag 22 januari 2017

En härlig Söndag med besök av barn och barnbarn

I dag hade jag besök av både barn och barnbarn.
Blev så glad att De skulle komma för jag behövde hjälp med en del saker som jag inta klarade av själv

Först har jag haft problem med balkongen, tätningslister saknades så hela balkongen var immig
på alla rutor. Har försökt att täta med mina badlakan
det fungerade inte riktigt.
Min son och måg hjälptes åt med att klistra fast dessa länga remsor. Skall bli spännande att se i morgon bitti om detta hjälpt något.
Dotter och måg hade med sig goda bullar, jag hade
tänkt att vi skulle ha ätit tillsammans , men det
passade inte i dag heller. Jag hade Fransyska, mycket grönsaker till. Tösen och mågen ville inte ha det, Sonen fick med sig hem i en matlåda. Det var det segaste nötkött jag har lagat någon gång..


Jag kan inte hjälpa att det blev så segt, Du 'är väl inte så jäkla " mör Du heller "


Såsen blev underbart god, skall bli intressant att höra vad sonen tyckte om det. Fy säger jag, det kommer att bli Pyttipanna av detta.

Det bästa med denna söndag blev "Så skall det låta"
bra artister, Magnus Uggla kom på besök också som jag tycker mer och mer om. Så det var detta gäng som gjorde
kvällen minnesvärd. Gunhild Carling är ju så duktig.
Vacker som en underbar dag.
Sen var det ju som vanligt, jag undrar hur den där
Trump mår, det låter ju inte riktigt sant, fast vi
vet att det är så. Kära någon hur skall detta bliva.???
Förlåt att det dröjt med inlägg, men här är så
mycket annat just nu.
Grattis Ilse på din 91 årsdag i dag. En liten blomma från mig
Hurra, hurra

2 kommentarer:

  1. Härligt att du har en så fin familj omkring dig, som kan hjälpa där du inte klara av det...
    Kollade inte på så ska det låta men det kommer säkert repriser, gillar också den där lilla ugglan han är för go....
    Trumpen verkar höra hemma på dagis-nivå !!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Tack för en fin förmiddag hos dig. Hoppas det inte drar något nu från dörren.
    Kramis

    SvaraRadera