söndag 25 december 2016

Tusen tack för en jättehärlig Julafton

 
 
 
Dagens novell kommer att handla om Julaftonen.
och vilken härlig Julafton vi fick tillsammans.
God Mat klappbyte med tärningsspel , och mycket
prat och berättelser.
 
Jag med alla mina tankar, tänkte på denna parvel när
han var mindre, han hade stor respekt för tomten.
Tänk så många år det gått, Nu var det hans tur att vara tomten. Tack älskade Tomte Du var underbar.
Jag blev hämtad kl 12.50 hemma av ett barnbarn,
Där var min son med också, som blivit hämtad
för min sons dotter skulle kunna ha bilen själv ut
till festen hos min dotter.
 


Hänger Ni med ?
När vi kom fram blev vi bjudna på glögg, med goda
tilltugg till. Det fanns båda sorters glögg, med
alkohol och alkoholfri.

Ett vackert dukat bord, det har alltid mamma C,
det uppskattar jag väldigt det känns så välkomnande. Vi hade ju diskuterat hur vi skulle ha det. Röstningen blev Julbord i år. Där fanns ju allt
i alla olika former, orkade inte att smaka på alla
sorter. Vi fick ju matlådor med oss hem, jag paxade för husvärdens goda omeletter, det är hans gebit.
Barnbarnet Martina kom vid 17,00 och då var hon sugen förstås. Hon hade ju jobbat till 16,00. Kom i pappas bil, så smart.

Så fort de ändrar utseende Hade ju inte sett Wilmer och Julia på ett tag heller, så stora jag tyckte de blivit.
Första gången jag såg Julia med läppstift, måste ju
ha varit roligt. På min tid Hedenhös tid, hade man inte läppstift alls, vi tog rött kräppapper, för att få lite
färg på både mun och kinder.
Wilmer hade blivit riktigt stilig, klippt bort de långa
håret och såg lite äldre ut faktiskt.


Alla dessa champagne flaskor skall vara till Nyåret, det
sista De har där. Första Februari kommer ju nya ägarna
till detta hus att flytta in. Hoppas de kommer att trivas lika
bra, som min dotter och måg gjort.

Jag fick en extraklapp av Martina, en jätterar Tomteflicka
som heter Ingrid.


Vit hårig precis som jag, jag blev lite extraglad,
sen fick jag ett litet fotografi på Axel så himla
gulligt. Jag tog också hem 2 tavlor som jag målade
1980 gamla som gatan. På julklapps-spelet vann jag
vita Fotte-handdukar, snyggt till badrummet.

Här kollar både Orvar och lilla Axel vad det var i paketen.
Böcker är ju alltid roligt eller hur.
Denna gamla tavla hette Spanska kvällar på sin tid,
Denna hade fått namnet Bad i Brygghuset. bara skräp
men härliga minnen. tack för mig.

3 kommentarer:

  1. Tack för igår och en mysig julafton. Ja, han var suverän vår tomte igår. Det blev jättelyckat hos barnen om det nu bara är lilla Axel som tror på honom.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Nu var visst inlägget lite längre en sist jag kollade. Ja, åren går med oss alla och det är på våra barn, barnbarn och barnbarns barn vi förstår att vi blir äldre.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska tavlor du målat! Precis sådan konst som jag tycker om. Du är verkligen duktig! Åh så fina!
    Trevlig julafton verkar du ha haft med de dina. Ja, mycket mat blev det här också, orkar inte äta av allt längre. Vi kommer att få äta julmat i flera dagar nu....

    Ha det gott och god fortsättning.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera