tisdag 27 december 2016

Sov som en nyvaggad babys, tack Hemtjänst oi, oj

Nu har jag sovit riktigt gott,!  Kl 08,40 klingade
det hos mig. Trodde skåningen var i farten igen,
nu har jag legat på larmet , tänkte jag. För då ringer Malmö, det har hänt mig förut.
Men det var inte telefon denna gång, utan det var på min dörr.  Där stod min lilla Ann-Sophie och
undrade hur jag mådde. Hon kom ju in i sovrummet,
fy så dumt. Hon undrade hur jag mådde, inga
Ljusstakar tända, inte min belysning på balkongen.
Tack snälla Hemtjänst, jag brukar ju vara klar
när de kommer. Nu börjar jag väl att komma igång lite, och har bara tagit en kopp kaffe i dag.
Skall göra mig en skinkgratäng i dag till middag , sen får Julmaten vara slut.  Allt det jag skrev om i går,
har jag kollat, tänkte avsluta på fyran med lustspelet.
Men kära nån förlåt det var ju inte roligt alls.
Då skall man nog ha tagit ett par glas vin först,
så kanske det varit roligt.

Jag har vandrat runt hos Er, det är många jag
saknar som brukar skriva hos mig. Lilla Tummelisa
tack för dina rader angående mina tavlor. Du förstår
väl så gamla de är ,1979 0ch 1981 var dessa två ifrån. Har tyvärr inga att varken ge bort eller sälja till någon, den tiden är över. Det spanska motivet skall jag ha i köket.
Tack Ruth för din rara Julhälsning, du är fantastisk
ända bort från Amerika och tänker på mig.
Men Du skall veta jag tänker ofta på Dig med.
,


Nu hörs jag nog inte av förrän till NY ÅRET.
Skall försöka att göra något roligt då, något roligt måste
väl finnas. Hej då och kram från gamla H A J A N
skall försöka bliva lite piggare.

6 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig 💕 det var för ett tag sedan.. Hoppas att du mår bra ❤
Det kanske var välbehövligt att få sova ut. Skönt att hemtjänst som bryr sig. Vill önska dig god fortsättning på veckan ❤ årets sista vecka ❤ Vill passa på att önska dig gott nytt år 🎉 2017. Var rädd om dig 💕 kram

Mamma C sa...

Så du har haft sovmorgon idag. Det kan vara skönt ibland och även du kan behöva detta.
Puss o kram

Tummelisa sa...

Spelar ingen roll om dina tavlor är gamla, de är jättefina. Du kanske kan börja måla igen någon gång? Du är verkligen duktig.
Blir nog fint i ditt kök med din tavla. Önskar jag hade talang, men ska nog pröva någon gång att måla även om jag inte har talang.
Skönt när man kan "försova" sig ibland. Du hinner nog ändå vad du behöver. Bra att hemtjänsten bryr sig om dig. Önskar ibland att jag kunde försova mig lite.....det har inte hänt på 40 år, vad jag minns. Sover så dåligt och sämre har det blivit med åren.
Fortsatt trevlig vecka!
Kram Tummelisa

Annes vita rum sa...

Jag känner att jag varit dålig på att kommentera här på bloggen
Så nu skriver jag några rader till dig;) Jag tyckte inte heller att lustspelet var roligt alls.. Nu får du ha en fin vecka och ett härligt nyårsfirande med dina nära och kära!
Ha de gott..kramiz till dig Goa Hajan

Rantamor sa...

Kan ju vara trevligt med en sovmorgon också, ävenom jag förstår att det inte är kul att bli tagen på sängen sådär.
Nu ska du vara rädd om dig och ha en riktigt trevlig nyårshelg.

Kramar från Rantamor.

Rantamor sa...

Du har väl sett på Fröken Friman ikväll...allra bästa serien.

Nattinatt kära du.