torsdag 29 december 2016

Plötsligt har det gått 4 dagar sen sist.

Tänkte jag skulle vara duktig och göra ett inlägg
varje dag, men tyvärr har dagarna blivit kortare.
Nej det är klart att de inte blivit, men det händer inte så mycket här just nu. Det är inte sant det heller
visst händer det saker, men det är inget att skriva om i en blogg. Det är inte min Amaryllis på bilden , men så fin skall min bliva också. Det är vad jag tänkt mig i alla fall. I dag gjorde jag en god Bond omelett på 3 ägg
skinkrester,  och lök. Tänk så enkelt och så
gott slängde med 3 tomater också.
Sonen ringde i går och undrade om han skulle komma hem och handla åt mig. Vet Ni jag sade ifrån
jag skall äta upp det jag har först.

 
 Svårt att förstå att det snart är nytt år igen. Inte bara bra tycker jag. Jag vet egentligen inte var vi är på väg, det är ju oroligt till tusen. Vi verkar ju inte bliva
klokare heller, önska ett Gott Nytt År kan väl alla
göra, men vad hjälper det när ingen ändrar sin
attityd utan vi är lika tokiga allesammans.
Vi får se hur det verkar att bliva i omvärlden också,
ingen bliver ju profet i sitt eget land, så mycket vet vi. Slutar nu och fortsätter en annan dag, nu skall
jag se Ingrid Bergmansfilmen som går i dag,
tyckte den var jättebra för länge sen.
Men jag har ju blivit äldre, men inte klokare tror jag.
Kram från Hajan.






´







4 kommentarer:

  1. Hej Hajan!
    Ser att du sovit gott....det är ju så gott att kunna göra så. Jag sov till klockan 11 en dag. Vilka fina tavlor du har målat. Julafton var jag tillsammans med sonen, svärdotter och Leo. Vi hade e fin dag. Nu är snart detta år slut och ett nytt står för dörren, vi får hoppas det blir ett bra år för oss.
    Önskar dig ett Gott slut och Ett Gott Nytt År
    Kramizar från Maria

    SvaraRadera
  2. Ibland blir det torka på bloggen, så är det. Tiden går så snabbt tycker också det här året gått så fort. Ha en fin dag.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Nyårsafton !!! Tänk va´ man såg fram emot den, när man var ung.
    Nu är det bara en annan dag som alla andra.

    Klokare med åldern? Ja, det tror jag att jag blivit. Hoppas så iaf.
    Har två barnbarn på besök, ett fr California och ett från Vietnam; det
    är nästan fullbelagt i huset, men det går fint. Dom sköter sej själva;
    inget besvär för mej.

    Önskar oss alla ett Gott Nytt År med god hälsa och, om möjligt,
    fred på jorden (det kommer det nog aldrig att bli, tyvärr).

    Kram från Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  4. Hei Kjære du!
    Håper du har hatt en vakker jul!
    Vi har vært i Trondheim og feiret julen sammen med barn og barnebarn.
    Men nå er vi hjemme igjen og skal feire nyttår sammen med min søster og min mor. Ønsker der det et rikig godt nytt år!
    Nyttårsklem fra Gry :)

    SvaraRadera