lördag 3 december 2016

Meddelande från en mycket nöjd Tv-Nörd


Så underbart att det äntligen är i gång, och vilken
härlig Adventskalender. Jag njuter i fulla drag, så mycket roligt i Tv-Rutans service. NOBELFESTEN
bara det är ju underbart, tycker jag. Jaa jag vet att
det finns De som tycker att det bara är skit.

Jag kommer att referera därifrån naturligt vis, ha ha
jag skall jobba då för högtryck.


Jaa vi är olika till kropp och själ också. Träffade en
arbetskamrat till mig, som säljer PRO lotter där jag handlar. Det är synd att Du inte är med i PRO sade han, nej jag har nyss gått ur där, svarade jag. Han
hade nyss kommit från en Finlandsresa till Åland.
Han hade dansat till klockan 02,00 på natten
11,30 var han hemma igen och sålde lotter,att de orkar.
Skulle tippa att han är minst 88 år, jag kände mig som 108 år.
 Nu har ju " På spåret " börjat, vilken bra start det
blev. Det var två duktiga lag som träffade varandra.
Det blev bra slutsiffror i går kväll. Malou von Sivers
och hennes parhäst Sigge Eklund var väldigt duktiga.



De tävlade emot Kristin Lundahl och Johan Hilton
,som vann i går kväll, därför får Malou och Sigge
prova en gång till.


Då bliver det mot "Kakan" och hennes Pappa.
Men det är en hel vecka kvar tills dess.
Nu får det vara bra för i dag, ha det bra önskar jag alla. Till Ruthan, jag lämnade över IFK Flickorna till
Roy igår, så nu vet du att jag kirrat det också.

6 kommentarer:

  1. Jag såg också På spåret. Trevligt och lärorikt program. Kul att du ska rapportera från Nobelfesten, jag brukar titta men jobbar i år. Så då behöver jag din rapportering ☺ Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra På Spåret, man lär sig alltid något nytt när man kollar på det. Adventskalender är bra också tycker jag. Nobelfesten har jag aldrig gillat att sitta och kolla på.
    Puss och kram vi syns i morgon

    SvaraRadera
  3. TV-referat från Sverige är kul att höra om (i korta drag, givetvis) :)
    Måste säja att jag inte tittar på TV mycket förutom nyheterna och
    hockeymatcher. Vi har "Ungkarl ...", där en kille ska välja mellan
    flera tjejer och motsvarande där HON ska välja, men det är inte min typ.
    Sen är det det ett äventyrsprogram, där olika stammar ska överleva i det
    vilda, vanligtvis djungel el. obebodd ö. Nej- jag läser hellre tidning
    och löser korsord.

    Tack för att du gav Roy fotot. Pratade du med honom? Ska skriva svar
    på ditt mejl framöver. Ha det bra. Här är det 4-5C och solsken! :)

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  4. Tv är en bra vän när man är ensam.
    Och adventskalendern får man ju inte missa, måste ju vara uppdaterad när jag träffar barnbarnen...
    Och tack för att du påminde om "på spåret", det hade jag helt tappat bort, men det brukar ju gå i repris. Kul program faktiskt och man lär sig ju en hel del också.
    Nobelfesten därimot får jag nog stå över, liiite för kostsamt för mig, den massor av pengar det kostar skulle sitta bra på cancerforskningens konto istället.
    Läste att prinsessan Christina har cancer också...förbannade sjukdom det där som tar så många liv.


    Ha en trevlig kväll nu Hajan, du kanske ser på "så mycket bättre " också, det gör jag, tycker det är bra artister i år.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  5. Kikar in och önskar dig en fin söndag Hajan! kramiz

    SvaraRadera
  6. Hej Hajan

    När jag läser dina inlägg :) oj vad du varit saknad..Ler stort

    Pro?! låter som en del är piggare än andra

    Ha en fin andra advent♥
    Kram Jessica

    SvaraRadera