torsdag 8 december 2016

Lite frusen tog mig en glögg, det var varmt och gott

.

Det var bara jag som kom, men gott var det och lite varm blev jag.
Värmde den alkoholfria "Blossa " inköpt på Konsum
på orten där jag bor. Så tog jag 3 pepparkakshjärtan
med Wiskyost på. Det passade precis för mig.
Jag hade bakat muffins också som blev jättegoda.
Stoppade ett Sherrybär i varje muffins.
Satt kvar ett tag och njöt framför min bästa möbel.











 
 Möbeln jag talar om, är ju min TV förstås.
 Efter ett tag blev jag hungrig kollade i Kylskåpet,
nu gick den sista Pastan, blandade i lite Emils skinka
och Tomatpure, det blev jättegott.
Men nu måste jag börja att fixa till något gott, är
sugen på fisk, älskar ju det, så det skall jag ha i morgon.

Min måg har varit uppe och hjälpt sin gamla svärmor
med datastopp igen.  Jag var uppe 03,20 i morse
och då fungerade det. Mailade till en av mina
kompisar i Göteborg, som hade skrivit till mig
dagen innan. Då gick det jättebra. Men klockan 08,00 gick det inte alls. Ville inte störa dem, men min dotter hörde på mig att det var något . Det ringde på dörren och in kom han. Kollade åt
mig, och då hade Bredbandsbolaget haft problem.
Skönt att inte jag var problemet. Inte just då i alla fall.  Nu skall den här gamla käringen gå till sängs.
            Hej då hälsar H A J A N.

6 kommentarer:

Rantamor sa...

Du är bara så underbar du Hajan, älskar dina inlägg på bloggen och önskar att jag skulle bli lite som dig när jag blir i din ålder.
Du njuter verkligen av dina dagar och jag blir så glad av att läsa hos dig.

Tjingelingen från Rantamor.

Eva i Dalarna sa...

Glögg är det bästa jag vet såhär i juletider! Med pepparkaka, gärna med lite mögelost på.
Önskar dig en bra fredag och en trevlig helg! Här är det jobb som gäller...

Mamma C sa...

Så gott med glögg o pepparkakor. Vi ska ha soppa ned räkor i idag, så här blir det fisk på menyn kan man säga. Klart vi hjälper dig med datorn, den ska bara fungera.
Puss o kram

Ölandsvindar sa...

Tittar bara in för att önska trevlig helg!
Kram /Kerstin

Nette Cecilia sa...

Längesedan jag varit inne hos dig nu men du vet det är mycket nu ,försöker titta på Nobel och städa och allt annat som ska göras .Fick tillbaka min kamera som varit på service igår så nu kan jag ta bilder som jag tycker dom ska vara igen .Trevlig fortsättning på kvällen ,Nette

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Har också provat den glöggen, den var god tycker jag.Och så lite pepparkakor till, inte dumt.

Ha det så gott, vi höres

Kram Anncathrine