onsdag 21 december 2016

Jobbigt med en gamal mamma, det förstår jag

Först jobbet sen ut till "morsan ", jag förstår det så väl.
Skall tänka ut något som gör det bättre för både mig och dem.
Jag hade kaffet klart när sonen anlände. Det var ingen dålig
lista jag fått ihop , till att handla hem.
Fyra bärkassar med allt som behövdes hem.
Grönsaker, kött, fisk, sylta, mejeriprodukter,
pepparkakor, havrekakor, limpor, både råg och vitt.
Så dåliga bilder, förlåt men vi jobbar inte så bra i dag.
I går hade jag städningen också, så det gick i ett kör.
Vad bara ett par år gör, förr bakade jag också, så
alla i familjen fick  Biscotti skorpor, och saffransskorpor.
Blev så glad i går kom det ett mail från min förra
granne. När vi bakade hängde vi alltid upp smakbröd
och gav varandra. I går efterlyste just Monica recept
till dessa skorpor. Jaa så härligt det var på den tiden,
Jaa det är som det är, orken finns inte kvar.
Sonen tog ut pengar åt mig med, vi har ny automat
nu i centrum. Men vilka skitpengar, de ser ju ut som
sådans som barnen leker med. De ser ut som Euro
alle sammans. Samma med småpengar, jättelätta
och tunna.
I dag händer det mig något roligt också, frissan
kommer hem och klipper mig, så skönt.
Jag ser ut som " Trippelhatt i Selmas vintersaga.
Lika vithårig som gubben där.  Hoppas det går bra för vår egen tomte, som har flyttat med alla hus
och kyrkan till Gotland. Vår tomte fick flytta ifrån
sitt rike, för där skall tågen gå nu, det har ni väl sett på Tv. Hurra,hurra i dag skall jag inte ha Falukorv
till middag, här bliver det fisk.
Kom att tänka på Gunilla var det inte du som skickade, receptet på skorpor med polkagrisar i.
Såg på Leilas jul på 7an, hon bakade just med
godis i. Henne gillar jag, så enkelt hon förklarar allt tycker jag. Vi hörs snart igen, det ät bråda dagar nu.




7 kommentarer:

Mamma C sa...

Du behöver inte känna att du är till besvär. Alla blir vi äldre och orken tryter. Så skönt att bli nyfrissad i håret till jul.
Puss o kram

Eva i Dalarna sa...

Det är mycket att stå i såhär i juletider....så härligt att få sitta ner och bli friserad då.
Passar på idag, eftersom jag ska jobba en del sen mitt upp i julfirandet; att önska dig en riktigt God och fröjdefull jul! Kram!

Anonym sa...

Hörrudu, Hajan, känn dej in skyldig. Du tog hand om barnen
och nu är det deras tur. Känns säker gott för dem, även om
det betyder lite besvär då och då. Jag bodde nästan halvvägs
runt klotet, när min Mor åldrades. Önskade många ggr att jag kunnat
var där hos henne, men så är livet. Skuldkänslor är ingenting,
som gör ålderdomen bättre - tvärtom. Det är som det är bara

Det var fasen va mycket mat och grejer du handlar!
Ny bör du klara dej ett tag, säjer
Ruth från Virginia.

GOD JUL!

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Så mycket godsaker du har fått hem. Och dessutom
nyfrissad till jul.
Både Blondin-Ida och jag önskar dig en
- Riktigt God Jul och ett Gott nytt År !

Gunilla sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt God Jul.
Tack för alla fina kommentarer.

Rantamor sa...

Nu vill jag önska dig finaste Hajan en riktigt underbar julhelg med mycket god mat och mycket kärlek.
Var rädd om dig.

Julkramar från Rantamor och Rantafar.

Rantamor sa...

Förresten undras om jag här på din sida också kan skicka en STOR varm julkram till vårt barnbarn Ruth i Virginia också...

Julkram från Rantamor och Rantafar...