söndag 11 december 2016

Intressant med allt kring festen, Pattie bäst

Satte mig tidigt vid "dumburken " såg ett väldigt
bra program på 2an om Bob Dilan. Det var före
prisutdelningen, börjar nästan förstå att han fick
detta pris. Han är 73 år hörde jag. Patty Smith fyller
70 år nu den 30/12. Hon var så rörd att hon kom av sig 2 ggr, och fick börja om på låten igen.
Inte ett öga var torrt, det var så bra i alla fall.
Det mest intressanta var ju att följa kockens arbete,
innan den biten var klar.
Det var ju en hel "vetenskaps akademi " kära nån
Denna bild är från förra Nobelfesten. ha,ha tallrikarna
ar rätt, kan jag tala om.
Kan tala om att vädret är "urjävligt" det regnar, och regnar. Jag var glad för att det inte frös på det räcker
ju ändå med detta.
Här är en bild på SVTs personal som jobbade på
Statshuset i går kväll.
Uppklädda de också förstås.

 Stackars Patty som kom av sig. Stackars Lung som
verkligen kom av sig , sov när kameran svepte förbi.
Men Expressens fotograf var ju vaken."hon sov ".
Vad hade de på sig då , inget särskilt tyckte jag
Silvias klänning, var enligt mig inget snygg, såg ut
att vara gjord av julgransglitter. Nu lät jag elak ,
men jag tyckte det. Nu skall jag fixa fram Lutfisken
till min son kommer.
Dålig rapportering, jaa jag häller med.


4 kommentarer:

  1. Goddag Hajan!! Ja jag såg bara liite på Nobelfesten,såg när Patti kom av sig,stackarn hon var så nervös! Skulle jag varit också! Ja vilka klänningar dom har,vet inte om dom skulle passa mig precis😊 Åh lutfisk,det gör jag o syrran hos pappa efter julen en gång,det är så gott! Såå tråkigt decemberväder här också,usch o fy.Trevlig 3 advent på dig Hajan ❤ Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Såg på Aftonbladet att Dylan missade ingenting. Så jag förmodar att det inte var super duper kul fest. Ha en fin söndag med lutfisk på tallriken och (min)brorsan på besök. Här ska röjas i skåpen.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Jag tycker ändå det är lite underligt att Patti Smith kom av sig, det måste ju varit för att hon var rörd då som du säger. Och inte för att hon var nervös, hon är ju ändå proffs.
    Jag tycker det är roligt att Bob Dylan fick priset och det fick han ju för sina texter och inte för hur han är som person. Som person verkar han ju vara en arrogant skitstövel med hybris tycker jag.
    Nu tänder vi tredje ljuset i advent du Hajan och här från mitt köksfönster kan jag se ut över ett vackert vitt snölandskap!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Tack snälla du för den fina hälsningen, vad glad jag blev över att få en hälsning direkt! Jag har saknat dig också, jag gillar bloggen och allt som den för med sig, men har haft så lite tid för den på sistone. Kanske kan jag ha den som draghjälp när det gäller mitt julpyntande som inte vill sig. Om jag tänker att jag måste fixa för att kunna fota, kanske det kommer.

    Jag håller med om att Silvias klänning inte var något vidare den här gången, man är så van vid att hon alltid är otroligt tjusig. I år tycker jag att Victoria och Madeleine var bäst klädda, bådas klänningar var helt fantastiska.

    Önskar dig en fortsatt fin tredje advent!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera