onsdag 7 december 2016

I väntan på NOBEL, så händer det




Ja nu går jag i väntans tider, älskar ju Adventskalendern och Nobelfestligheterna.
Jag lovade att återkomma angående mina Orkide`r
Jag hade ju bestämt att kasta ett par stycken.
Men det känns ju inte bra det heller. Tack o lov så
gjorde jag inte det. För titta vad jag hittade, knopp
på knopp. Underbara rangliga blommor.

Så vackra blommorna är, nu är ju min kamera inte
av den nyare sortern
, utan är så gammal så den
skall väl flytta hemifrån snart.
Eftersom jag är i tagen fotade jag lite annat också.
Dessa blommar , har blommat hela tiden sen i Maj.

I det stora fönstret i Vardagsrummet har jag ingen
Adventsstake , för där har jag två lyktor .
Det fattas skåp här för att flytta om allt, så jag
gjorde lite andra jul-arrangemang i stället.
Huvudsaken är ju att man får den där härliga Julkänslan i alla fall.

Glömde att tända ljusen i Keramik-granen, den fick
jag av en arbetskamrat en gång. Det måste vara 25 år sen minst.
Ut till balkongen i köket är det inte mer än så här,
men det får duga.
Vet Ni vad jag skall ha till middag i dag, Sill och
potatis. Blev så sugen när jag hittade en burk med klippt Gräslök i. Inget sommarväder precis, men jag
är lite sugen på sill faktiskt. Jag kokte ett extra ägg
i morse till middagen i dag.
Tomtarna på Balkongbordet, har inget emot det
förslaget heller. Ja som Ni ser så bliver det nog Jul
här med. Ha det bra och vi hörs och ses snart igen
                   tycker H A J A N.


4 kommentarer:

  1. Du har det så fint hemma hos dig. Skönt att det fungerar igen och att det inte var något knasigt som hänt.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Ja du ser!!! Man ska inte slänga såna blommor alltså! Så fint du har det...jullusten inte riktigt än infunnet sig men det kommer väl.tack snälla Hajan att du hälsar på hos min blogg...Vad kul ni hade det då i Stockholm förr...man får leva på minnen vännen💙 Kram på dej!

    SvaraRadera
  3. Så mycket jul du har fått fram redan.
    Men det är klart du har ju erfarenhet av en hel del jular du, och julpynt har du säkert lite här och var.
    Förstår att du väntar till Nobelfesten du som gillar det så mycket.
    Igår var det ju Självständighetsdagen i Finland, och då brukar det vara slottsbal på kvällen i tv, och då är det nog många finländare som är fastklistrade vid tvn.
    Mest kanske för att se alla finklädda gäster som visar upp sig och får hälsa på presidenten.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Goa Hajan.. tack för alla vänliga kommentarer du alltid sänder iväg😄Jag är verkligen ingen blomsterexpert, men jag har oxå lyckats med orkideer.. Att få dom att blomma om ...dvs sätt in den i ett rum och glöm bort den😉Ha de gott, kramiz

    SvaraRadera