torsdag 1 december 2016

I tankar fram på kvällen, I väntan på Färdtjänst i morgon


I morgon bär det av lite tidigt ner till centrum. Måste
tyvärr ner till Apoteket. En del piller som jag inte kan vara utan, för då stiger väl trycket ännu högre.
I dag har jag äntligen fått tid över för SVTs Advent.
Den serien bådar gott tycker jag, inte klokt 86 år
och måste se Adventskalendern. Äntligen en kalender
som man gillar. Jaa man går ju tillbaka i barnasinnet,
så då är väl jag där nu då.
Nu egentligen skulle jag sett på 4an , det är ju
debatt där. Men fy tusan så trött jag är på allt
sådant. Att de orkar hålla på det är ju inte klokt, vet
De vad de säger, det undrar jag.

Precis som mitt barnbarn Martina ser ut här , känner
jag mig under dessa partiledardebatter .

I dag åt jag rester från i går, satt och njöt vid
min TV och mådde gott. Janssons Frestelse är nästan
godare efter någon dag. Jag bliver nog lika slö imorgon, känner jag den där Hajan rätt så
bliver det nog en Pizza som går fort att fixa till, när hon kommer hem.
.
Nu slutar jag för denna gång, Kram Hajan

2 kommentarer:

  1. Jag gillade adventskalendern också. Riktigt juligt och bra. Ta det försiktigt nu när du ska ut.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Adventskalendern/julkalendern verkar så mysig! Jag ser också på kalendern varje år, trots att jag inga småbarn har längre.
    Men över helgen har vi ett litet 2 årigt barnbarn på besök och vi ska på kalas till ett annat barnbarn som fyller 3 år. Livets efterrätt verkligen!
    Önskar dig en fin andra adventshelg!

    SvaraRadera