fredag 16 december 2016

I går hade jag besök från Hyresbostäder

Kommer Ni ihåg när det brann hos mig i våras. Fy så hemskt det
var. På ett ögonblick tog smöret eld som jag skulle ha i min deg.
Jag hittade inte bilden på elden. jag tog en Julstjärna det går bra
mycket trevligare. Det ringde på min dörr i går kväll, jag tittade
i ögat på dörren, nej den mannen kände jag inte igen. Så jag
öppnade inte, men så ringde det igen.  det var tur, för det var han
som redde ut det mesta kring eldsvådan..
Skadeutredaren kan man säga.   Han kom med alla handlingar
som gällde detta ärende, Jag har ju redan betalat med min
hemförsäkring, det var skönt.  Tänk de som inte har någon sådan
detta hos mig gick på 35,560:- . Ja jag behöver ju inte betala
detta jag har bara gett ungefär 2000:-
 Men dessa fakturor skulle ju i väg till Folksam-
Jösses vad jag letade efter ett stort kuvert till denna plastficka,
adressen  hittade jag inte heller. Jag ringde kundtjänst på¨
Folksam och fick tag på en jättetrevlig kille. De skulle skickas
till Stockholm. Frimärken hade jag hemma. 3 st räckte i alla fall.

Kommer Ni ihåg denna då, som jag köpte i min
affär 240:-, den var jättevacker.  Den kan Ni glömma
i morgon åker den ut. För nu var den slut, bara "skit"
den trivdes inte hos mig.  I dag har de tvättat åt mig,
Jag har jul-lakan nu, ja inte med några tomtar på
men lite snyggare ändå.  Jag tycker det är lite mysigt
att ha snyggt i sängen också. 
Jag såg jättevackra påslakan i en katalog, de hade
lite volanger och sånt. Men jag skippade det,
alldeles för dyra för pensionärer.
Min TV kväll var ju först "Go kväll, där var det en
härlig kyrkoherde från Katarina församling i Stockholm. Där har de alltid mycket folk berättade han, hans namn
var Olle Carlsson, det var han som hade fredags-
gäster på middag trevligt på tv4. Så var det På spåret som
jag verkligen gillar. Jag hann också med lite på
4ans Hjältar. Det sista jag gjorde var att äta lite flingor
och mjölk, jättegott .

Så nu skall den här "käringen " gå till sängs. Det är
ju en ny dag i morgon. Natti,natti

3 kommentarer:

  1. Hej, Hajan! Klockan är halv elva. Tänderna är borstade
    och nattskjortan på, men ville titta in lite kvickt.
    Det var 11 minusgrader i morse. Jädringen, va kallt det va.
    Fick lov att tanka bilen - trodde fingrarna skulle frysa av.
    "Mitt" hockeylag vann just 6e matchen i rad, så nu kan jag
    sussa gott. - Nästa lördag är det JULAFTON!
    Barnbarnet från Vietnam anländer på tisdag morron efter en
    dygnslång resa. Ska bli roligt att träffa henne efter 2 1/2 år!
    Nu säjer Ruth i Virginia gonatt.

    SvaraRadera
  2. Såg på samma saker som du på tv:n förutom Go kväll. Nu ska jag in och köpa våra bytesjulklappar och i morgon ses vi på en fika hos dig.
    Puss o kram ha en bra lördag.

    SvaraRadera
  3. Jsg tycker också om att bädda lite fint i sängen till jul, röda påslakan har jag. Det blir så mysigt!
    Idag har jag varit på shopping, så nu är jag klar med julklappsinköpen. Det var mycket folk i farten. Lunch på Ikea blev det, vi kom faktiskt först i kön, det har jag då aldrig varit med om!
    Nu myser jag ner mig i tvsoffan. Ha en trevlig fjärde advent i morgon!

    SvaraRadera