lördag 31 december 2016

Hoppas på ett bättre 2017 än vad vi hit intill har sett, man undrar





Storfrämmande i dag, en glad överraskning, dotter
och måg, plus lilla Orvar kom på besök. De hade
med sig Budapestbakelser till kaffet.
Orvar var de hundvakt åt Så han skulle slippa det
oväsendet som följer en sådan här dag.
Jag fick också lite annat före deras flyttningar nu.
De måste ju ha det jättejobbigt nu , på grund av allt som följer på sådana beslut.

Fick en fin bukett med 10 tulpaner med, det är
verkligen lite vårblommor tycker jag. Här var det 10 + grader det är ju inte klokt. Det är inget som är sig likt längre. Det var en underbar Tv kväll i går, På
Spåret och Frk. Friman så härligt att följa tycker jag.
Nyårsafton, förr var det hummer, Champagne gärna
Cava, Spanska Champagnen. Vad har jag ätit i dag då? Skratta inte ihjäl Er, men det blev Falukorv.
Hade inte så mycket tid för något extra. Det fick gå fort, och huvudsaken är ju att jag bliver mätt.
 


Det mullrar och dånar rätt bra redan, hoppas det är
för Nyåret, och ingen annan skit på gång. Förlåt uttrycket
men man bliver lite trött på vårt levnadssätt tycker jag.
Nu skall jag intaga den bakelse som blev över efter
förmiddags kaffet, Den som spar han har.
Gott Slut  och Gott Nytt från Hajan.

9 kommentarer:

Mamma C sa...

Önskar dig ett Gott Nytt År. Och vi hoppas på ett bättre 2017.
Puss o kram

Mamma C sa...

Önskar dig ett Gott Nytt År. Och vi hoppas på ett bättre 2017.
Puss o kram

Bitte sa...

Hej!

Hoppas att du har haft en fin dag, vad roligt att du fick besök av lilla Orvar också :-). Det är inte roligt för hundar och andra djur en sån här dag, här började det smälla redan igår.

De har varnat för kraftiga vindar i länet, men än så länge är det lugnt i alla fall. Jag hoppas det blir en lugn kväll, på alla sätt!

Visst var det härligt med en ny omgång av Fröken Frimans krig? Jag tror jag ska se om avsnitten på play :-). Såg också att det finns en kortserie om Selma Lagerlöf på svtplay med Helena Bergström i huvudrollen, den ska jag försöka hinna med innan den försvinner därifrån.

Önskar dig ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt 2017! Vi håller väl kontakten även under nästa år? :-)

Varma nyårskramar
Bitte

Anonym sa...

Hej, hej, Hajan!

Gott Nytt År önskas dej, ett år då du får vara frisk
och äta din falukorv i ro och frid och titta på många
trevliga TV-program. :)

Grannen hade "öppet hus" i går; gick dit ett tag och
åt lite chip & dip och tog ett glas vin, men gick hem och
tittade på TV, men, vet du, det är så himla mycket oväsen
(music?) och halvnakna tjejer som vickar på ändan, så jag
satte mej och läste New York Times. Sen kollade jag datorn
och gick och la mej. Sånt där hoopla är inte alls kul.
När man når en viss ålder, blir man sån - som du vet, Hajan.
Dessutom är det tillåtet att gnälla - eller hur?

Klockan är bara 5, så jag tror jag går och lägger mej igen
säjer Ruth i Virginia. Kram på dej!

Anonym sa...

Hej Hajan och Gott nytt år!

Roligt att hitta en jämnårig här på nätet. Jag har en ganska lång tid följt ditt trevliga vardagsprat utan att kommentera. Jag är inte så glad i att skriva, men jag läser mycket.

Om du gillar att titta på bilder så har jag ett fotogalleri som inte är uppdaterat på flera år. Har funderingar om att öppna det igen, fast med tiden har förutsättningarna för att fota ute i naturen förändrats. Men jag har många bilder i min dator som fortfarande kan vara aktuella och så kanske lite kreativitet kan skapa nytt.
Med hälsning
Marianne

Rantamor sa...

Gott Nytt 2017 till dig Hajan, hoppas att det blir ett bra år för dig, och ett trevligt bloggår också, så roligt att titta in till dig.

Tjingelingen från Rantamor.

Anonym sa...

Hej igen Hajan!
Det blev lite fel i min kommentar, adressen till mitt galleri kom inte med.
Om du är intresserad så är adressen http://www.123minsida.se/Hobbygalleriet

Marianne

Annes vita rum sa...

Önskar dig ett Gott Nytt År ! Nyårskram....

Eva i Dalarna sa...

Min nyårsafton tillbringade jag på jobbet, vi hann med att höra en del av Ring klocka ring med Pernilla August men några fyrverkerier hann vi inte ut och titta på. Fullt upp på jobbet,som vanligt.
Jag har också sett Fröken Friman, underbar serie med bra skådespelare.
Gott nytt år fina lilla Hajan! Stor kram!