lördag 17 december 2016

Grattis på Din födelsedag Arne , min gamle resekompis


 
Det är inte klokt vad åren har gått fort, tycker inte det är länge sen vi var res-kamrater. 40 år bara rullat i väg , och försvunnit. Det är roligt
att gratta Dig, särskilt i dag när du fyller 88 år.
Du var i full fart skulle ha mottagning vid tiotiden .
Jaa Du käre vän det är bara du och jag kvar, vi har
mist våra nära och kära både du och jag.

Extra meddelande till Ruthan den 18 är ju din dag.
Grattis lilla Ruth i Virginia också,  fick se i gamla rader att du fyller med. Det hade jag missat.

Arne ,
Jag säger som Du, det bliver aldrig som förr , men vi
talar minnen. Och det har vi ju massor.
Hoppas det blev trevligt nu med Champagnen Du
köpt, både med alkohol och alkoholfritt.
Och att snittarna blev bra som Du och din väninna
gjort klara.
Själv har jag och Dumburken haft en TV kväll,
nu skall jag gnälla, jag är jättetrött på Så mycket bättre. Det räcker nu, tycker den här" gnälltitan".
Tyckte ettans  program med Galenskaparna
var lika ointressant. DET var ju samma melodi på
alla låtarna. Ja nog passade namnet spargrisen.
Har ringt i går och i dag TILL MINA VÄNNER och talat om att jag inte skrivit
några Julkort i år. Har ett par samtal i morgon också,
alla har ju data och man kan ju maila till varandra.
Men som min kompis sade här om dagen, man skriver ju så dåligt så det måste vara svårt att läsa.
I morgon kommer min dotter och måg, så skall vi hjälpas
åt med "Brandförsvaret". Nu säger jag God natt till er
alla , och jag hör av mig snart igen. Tyvärr kanske ni
tycker, men jag tycker om min blogg, jag får avreagera
mig litet.         TACK FÖR DENNA GÅNG FRÅN H A J A N.





2 kommentarer:

Mamma C sa...

Ibland finns det inget som är bra på dumburken. Men då är det tur att datorn finns. För där kan man alltid hitta något som man gillar att titta på eller läsa.
Kramis

Bitte sa...

Jag håller med dig om Så mycket bättre, tyckte att det var en ganska "blek" avslutning på något sätt. Alla program jag följt under hösten är nu avslutade så jag tycker inte att jag har något att titta på längre. Det är ett avsnitt kvar av Bonde söker fru, vi får se på onsdag om kärleken håller i sig eller inte :-).

Här pågår det storstädning, sonen kommer hem på fredag och jag har ställt in en hel del saker i hans rum på sistone... hmmm... nu måste de ut ;-).

Ha en fin fjärde advent!

Många kramar
Bitte