måndag 12 december 2016

God Lucia-Morgon på Er alla bloggvänner.

 
Hittade ingen bild med Staffan på också. Så det får

bliva denna från Google.
I morgon skall jag titta på Lucia förstås, det är
ju på alla kanalerna. Snart är väl det borta också,
finns snart inget heliga grejer kvar hos oss i Sverige.


Har ni Lucia hos er Ruth, eller är det bara i Europa.
Vill här passa på att tacka er alla som inte har egen blogg, men skriver så rart hos mig. Ewa, Tummelisa
vill också hälsa till Birgitta och Lief, Olle och Birgitta
hoppas på en bra jul för er alla.
mina kära Göteborg vänner, Anita, Ilse o Majlis.
Tänk så roligt när jag och min gubbe fick följa med
och se på våra barnbarn, där de var med och sjöng.
Inte ett öga var torrt, tack alla mina barnbarn för
de stunderna. Glömmer aldrig när vi var i Sankt Johannes kyrka och körledaren ville vi skulle sjunga
Hej tomtegubbar slå i koppen. Han tyckte inte det
passade med att slå i glasen. Men kära nån det hade
vi ju alla sjungit i alla år. Det var ingen som sjöng
i koppen, alla härliga barnröster sjöng slå i glasen
och låt oss lustiga vara. Det var ju lite larvigt.
Ha det bra vi hörs snart igen, förlåt att det blev lite
långt inlägg, men det är ju jag i ett nötskal.

4 kommentarer:

  1. Trevlig Lucia till dig! Jag har gått Lucia här för min gubbe. Har en Luciakrona i mässing med 5 ljus. Nu ska jag snart åka till jobbet. Hoppas på lite Luciafika där också.
    Ha en fin dag nu!
    Kram från Tummelisa

    SvaraRadera
  2. Jag saknar också våra luciafirande som man fick gå på när barnen var små. Många fina minnen som man har. Som när S luciakrona åkte ner och hamnade runt halsen. Ha en fin dag du med.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Nej du, det finns inga Lucior här inte.
    SVEA-föreningen hade nånting på svenska ambassaden
    i Washington. Var till Ambassaden EN gång för att
    förnya mitt pass, men det är så in i hellskotta svårt
    att parkera i deras garage, så jg vill aldrig dit igen.

    När mina barn var små, uppvaktade vi Pappa med Lucia
    på sängen. Dom kunde sjunga Santa Lucia (kan många
    andra svenska barnsånger också).

    Kommer inte ihåg mycket om Lucia, då jag var barn.
    Det var inte mycket firande och ingenting i skolan,
    som jag minns, men stan hade sin egen Lucia, som valdes
    från foton i lokaltidningen. Folk fick rösta; blev väl
    inte alltid rättvist, men dom som inte vann, fick vara tärnor
    (tror det heter så). Nu för tiden är det ju stort, som bara den.

    Ha det så bra, Hajan! Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  4. Ingen Lucia här i Spanien😉Men såg på tv i morse, där kom lite hemlängtan .. men det gick sen snabbt lver då dom visar snökaoset och minusgrader😉Ha det fint goa Hajan.. kramiz

    SvaraRadera