måndag 12 december 2016

En trevlig Söndag tillsammans med sonen Per


I går var det sonens tur att gästa sin mamma. Vi
hade bestämt vi skulle ha " Lutfisk ".
När jag gjorde klart för middagen, åkte Per till
min matvaruaffär och handlade, lite som saknades för Julen.
Ja innan julen menar jag, jag får skjuts sen närmare Jul. Det är jag som står för skinkan till Julbordet. Det
lovade min dotter handla hem åt mig, eftersom hon kan ta det, med sina varor. Sen får vi göra upp
ekonomiskt då. Sen skall vi ha med en var sin julklapp för 100-150:- . Det får jag väl hitta på
något, hur det skall bli nu.
Det är inte bara jag som tycker att Selmas Jul är bra.
I morse var det riktigt spännande, förstår barnen som gillar detta
Adventskalendern fick 5 getingar av 5 möjliga
från Expressen. Skall bli spännande snart kommer
Rene Nyberg och Helenius son med, han är också
med i detta Julspel. På onsdag skall jag gå till grannen, som bor rakt över gården. Det skall verkligen bli trevligt, har bara träffat mig själv nu
i nästan 3 veckor. Jag brukar inte sakna folk, men
denna omgång tycker jag det varit lite ensamt. Men
nu får det vara slut på gnället Harriet.
Jaa jag har världens bästa dagar och mår ju lite
skapligt i alla fall. Den 12 dec , är inte bara en bra dag. I dag skulle någon fyllt 63 år, men tyvärr är den pojken borta. Lite larvigt, men just datumet gör
ju att man aldrig glömmer.  Men nu glömmer vi ett år igen, kram från Hajan.



3 kommentarer:

Mamma C sa...

Har missat några avsnitt nu av kalendern. Får väl försöka se ifatt på Play. Inget larvigt alls att man bör med sig detta i sitt hjärta.
Puss o kram

Eva i Dalarna sa...

Julkalendern är så mysig tycker jag, missar inte ett avsnitt. Helst ser jag det på morgonen med kaffet som sällskap.
Trevligt att du ska ha träff med grannen!

Polargrevinnan sa...

Det var längesedan jag satt mig vid datorn för att ta upp min blogg.
Jag vet inte vad som hänt. Jag tappade lusten och så har det varit
mycket annat som tagit min tid i anspråk.
Jag blev så klart glad när jag ser att bloggvänner undrar var jag
håller hus.
Det ska komma en fortsättning på min resa så jag saknar inte idéer.
Det var lättare att skriva när jag skrev oftare. Du skriver så trevligt
om din vardag, vilket jag också kanske skall göra. Vi får se hur det
blir nästa år. Nu händer det något varje dag men det blir inte av att
jag sätter mig vid datorn.
Jag känner mig rätt pigg. Med diverse piller så blir ju livet rätt drägligt.
Nu är det snart jul, en helg som jag egentligen vill att den ska vara över.
På fredag åker jag till Stockholm och "firar" lite jul där med yngsta sonen
och hans familj. Det blir säkert trevligt, men jag gruvar mig för att sova borta. Kan det vara åldern som gör sig påmind?
Sen nästa torsdag tar jag tåget till Göteborg och har jul tillsammans
med äldste sonen och familjen där. Det blir 5 nätter (jag längtar redan hem)
Nej, usch vad gnällig jag låter. Jag ska skärpa mig.
I morgon är det Lucia. Då ska jag sitta vid teven kl. 7 på morgonen och
dricka te och äta lussekatter.
Kära Hajan ha det så bra men jag önskar inte god jul ännu. Det blir närmre
julen.
Kram Viola