söndag 4 december 2016

Advent hemma hos >Hajan

I dag samlades vi hemma hos mig. Barnen bjöd i dag
det blev Pizza till oss alla.
Min dotter och jag tog Hawaii mycket god, man skulle ju kunna äta bara salladen faktiskt.
Herrarna tog en annan sort. Jag orkade inte att äta
upp min pizza, jösses så stor den var.
 
Det vi inte orkade äta upp, förbarma sig
killarna över, slänger mat gör vi inte här, sade mågen.
 
Nu är det bara att vänta på reprisen på Adventskalendern, sen får vi ses i morgon. ha det
bra alla, och tack för era härliga kommentarer.
Nu skall jag avsluta dagen med lite kvällskaffe, det skall
bli mumma, sade man förr.

3 kommentarer:

  1. Pizza åt vi i fredags, de var så mäktiga att jag kunde bara äta knappt halva. En bit tog jag till lunch igår. Tycker om pizzasallad, men magen brukar inte tåla den....
    Idag har vi varit och ätit julbord, en tradition vi har min gubbe och jag. Men, trodde han skulle bli besviken när vi kom dit hans favorit rökt ål fanns inte.., han frågade då och personalen kom med flera bitar till honom. Vi fick ett lite konstigt svar att på söndagar serverades inte alla rätter som de har på vardagar. Men, förra året var i också en söndag och då hade de rökt ål.
    Nu sitter vi bara här och jäser, det blir alltid för mycket hur lite man än äter av julbordet.Gott var det i alla fall.
    Snart ska vi sätta oss i soffan och fika.
    Ha det gott!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  2. Hej och visst är julkalendern härlig iår
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Det var gott med pizza för det var länge sedan vi åt det. Men jisses så törstig man blir jämt efteråt. Nu ska vi också bänka oss vid tv-apparaten.
    Puss och kram och tack för idag.

    SvaraRadera