tisdag 15 november 2016

Vilken tur jag hade ingen halka, bara lite regn i morse

 
Ja i morse när jag skulle ner till Vårdcentralen var
det 3+ grader. Jag var jätteglad, då var det ju ingen halka. Skönt för det gillar jag inte.
Har halkat och ramlat, med benbrott som slutpunkt.
Nu är det så modernt på Vårdcentralen att när man skall kolla om sitt
blodtryck, får man göra det själv. Förr kom ju Distriktsköterskor hem och tog om sådant. Snart kanske man får kirra enklare operationer själv också.
Man skall göra 2 tryck, och det var ju bra.'
För jag var väl så stressad och nervös, så mitt första , var verkligen jättehögt.
 Så då gjorde jag om det, och nu blev det mycket lägre, nästan som doktorn ville ha det.


Sen var jag inne på min butik och köpte Vita
Hyacinter, lärde mig igår att de Vita doftar minst, och de blåa starkast. Joo, jag vet att de doftar Jul, men
det är lite för starkt för mig. I min butik träffar jag alltid gamla grannar, och det är underbart att träffa varandra igen.
I dag var det ju Svensk Långfilm , alltid måndag och tisdag. Den i dag hette Tullbom med Nils Poppe, det
var lite mysigt. Skönt att se något där de inte slår  ihjäl varandra.
Så slutar jag denna kväll med mitt program
om vad som sitter i väggarna . Christopher O Reagan gör
ju detta intressant till tusen. En duktig flicka som kan allt  om inredning är hans hjälpreda.
I kväll är de i Hälsingland, vid ett gammalt vårdhem i Ljusbacken. Sen vi sågs sist så har ju Månen haft
lite förs sig också. den var verkligen stor.

 
Det är 68 år sen den var så här stor, här hos oss var
den nästan vit, denna bild lånade jag på Google-
ha det bra hälsar Hajan på Vardagsprat.

4 kommentarer:

  1. Jag hade tänkt titta på supermånen men det var så molnigt så jag såg ingenting...Skrattar lite vid tanken på att utföra små operationer själv....men bra att blodtrycket blev bättre andra gången åt dig.
    Och skönt så länge man slipper halkan!

    SvaraRadera
  2. Skönt att trycket var okej på dig. Jag tycker också det är skönt att det inte är minus ute. Gillar inte heller när det är halt.
    Kramis på dig.

    SvaraRadera
  3. Goeftermiddag!! Vad synd att Du inte vann Hajan.Men ge dig inte nu;) Halka är jag ju livrädd för,fast har köpt broddar nu som jag litar på.Idag är vädret mörkare än mörkt! Såå tråkigt! Fullmånen har synts här riktigt stor.Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vilka fina hyacinter du köpt! Instämmer, halka är inte roligt, är glad för varje dag det är mildväder.
    Ja, visst är han duktig och så himla trevlig att titta på Christopher O`Regan!
    En riktig favorit.

    Ha det så gott, vi hörs

    Kramar Anncathrine

    Ps. Tack för dina kommentarer hos mig, blir alltid lika glad.

    SvaraRadera