onsdag 23 november 2016

vilken morgon dimma, man nästan inte kunde se grannhuset.


I morse var det verkligen dimma, jag såg inte Grannhuset
så jädrans tjockt var det.

 
Men det var nog bara här lokalt, grått som tusan. Skulle ju åkt ner för att besöka Vårdcentralen.
Skulle ju taga om mitt  blodtryck .
Här är det bara en vägg med allt det gråa i. Men nu har jag ändrat
min tid tills i morgon för Färdtjänsten.
I stället blev det matlagning som vanligt, i dag blev det Kycklingfilen som jag tog hand om.
Den provsmakade jag vid 14.00 tiden. Inget att klaga på ,mycket
gott.
Sen har jag redan märkt, att i år är det mer
Stjärnor än Ljusstakar i fönstren. Det verkar att
vara Ledljusen som vunnit i år.

Tänkte ett tag att jag skippar ljusstakarna i år.Men
vi får se. Det har gått lite för fort för mig.

Det har det väl gjort för Trumph också, undrar vad han ätit för gott, som har ändrat sig så mycket.

 
Till och med muren till Mexico har han backat om,
en konstig prick, Clinton skulle han inte¨heller anmäla, otroligt egentligen.
Det är ju något varje dag som man bliver förvånad
över. Men vi får se, det är mycket skräp, överallt
som ,man undrar över.
Nu ses vi i morgon, natti, natti.



2 kommentarer:

  1. Idag var det inte tjocka ute, men lite kallare. Ha en bra dag nu hos farbror doktorn. Och adventsstakarna är ju klart att du ska ha.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. THANKSGIVING DAY - TACKSÄGELSEDAG

    Den största helgen i USA; alltid den 4e torsdagen i november.
    Lagom kyligt och soligt väder. Vår familj firar i morron.

    Trodde väl inte att jag skulle få se Trump på Hajans blogg.
    Du håller dej med du, den saken är klar. :) Ja, som du säjer,
    man vet aldrig vad Trumpen kommer att göra eller INTE göra.

    Nu ska jag ha en kopp kaffe, och om ett par timmar ska jag och
    döttrarna äta brunch på en liten s.k. bistro, La Madeleine,
    här i närheten. Hoppas dimman lättar; gillar inte dimma.

    Kram fr Ruth i Virginia

    SvaraRadera