fredag 25 november 2016

Underbara Morgonrodnad, detta gillar jag






Vilken underbar morgon det bliver, att himmelen kan
bliva så vackert röd.  Jag SMSade på en gång till
min dotter som jag visste var på väg på cykel
till sitt jobb. Men som hon svarade , mamma det är lite hus i vägen här.
Så jag tager inga bilder då.


Här var inga hus i vägen, jag älskar detta, fram med
kameran, det bliver ju lite bra i alla fall.

 
Visst är det vackert, jag håller på att fixa mina
julstakar. En den i Vardagsrummet var toppen bra,
värre med den till köket, den lyser inte alls.
Tack lilla Rantamor och Hyvää Joulva , googlade för
att kolla hur det låter på finska. Feliz Navidad heter det
på Spanska, finns en bra slager som heter så också.
Det får du säga till din Spanska Tomte.
 Jag har ringt till en av mina  kompisar  som bor i Norrköping, hon skulle få tvättning i dag av sina
fönster. 298:- i timmen. Det tyckte jag var billigt,
sen får hon ju RUT avdrag på det med.
Nu har det hänt något konstigt, jag har inte kunnat gjort något på en 30 min, här. Har fått giva mitt lösenord 2 ggr, men kom inte in ändå.
Så nu slutar jag detta när jag äntligen kan jobba igen. Det bästa är att jag hade 7 st lampor att byta
så nu blev det klart också. Vi får nog Jul här med,
Vi hörs snart igen.  Hälsar H A J A N.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Bilderna blev jättevackra. Så bra att du hittade lite lampor till din julstake.
Puss o kram

Anonym sa...

Ljuvligt morgonljus!! Vilken härlig utsikt du har, Hajan.
Här är det lite grått f.n., halv 8 f.m., och lagom kallt.

I dag ska det kokas kalkon här, för vi firar Tacksägelsedagen
i dag i stället för igår. Och jag måste ut och köpa ljus.
Kan inte hitta dom jag hade före renoveringen; ligger väl i
en kartong nånstans, antar jag.

Så det blir hej svejs i lingonskogen! Ruth i Virginia

Rantamor sa...

Vad är det nu det heter...morgonrodnad, slask i hatt...
och det stämmer bra här hos mig för vi hade också morgonrodnad och så kom det lite vacker snö och nu
regnar det tamme tusan.
Ville ju ha kvar den vita vackra snön.
Ikväll ska jag koka blåmusselsoppa, vi plockade ju blåmusslor i soomar i Norge innan vi åkte hem, kokade och frös in, så ikväll blir det musselsoppa, ska börja med att göra en god fond till soppan.

Ha en trevlig kväll, du kanske tittar på Idol ??

Tjingelingen från Rantamor.

Ölandsvindar sa...

Himlen har varit vacker på både kväll och morgon här under några dagar. Ljusstakarna ja. En står i köksfönstret och resten i en hög på matsalsbordet. Får nog fixa det i eftermiddag. Ska bara ha lite boksläpp först.
Kram och trevlig advent!
Kerstin