måndag 28 november 2016

Tankarna går till Aron Andersson, och Chile

 
 
 

Kommer Ni ihåg Aron Andersson han som besteg Kebnekaise "med rullstol". I alla fall så var han då
i Fråga Doktorn och berättade om sin canser. Jag blev spontant förtjust i honom, och allt han hade fått utstå.Skrev direkt ett långt brev till honom. Vasaloppet klarade han av med glans Jag fick svar nästan omgående från honom. I lördags fick jag ett mail igen från honom.. Nu är han på väg till södra
Chile för från Punta Arenas bege sig till Antarktis ,
64 mil med rullstol. För till Sydpolen skall han.



Jag önskar honom lycka till. Men det är ju med livet
som insats. Frystorkad mat och 35 - grader.
Det var inget om det i dag på våra nyheter i alla fall. Det står i mitt mail hur jag kan följa detta. Det är ju så att jag har
gått ur allt vad det gäller pengar och Autogiro.
Jag har varit för rundhänt med sådant, när jag avsade mig detta, talade hon om jag varit med över
38 är. Så hon förstod mig. När man bara har pensionen räcker det inte till sådant. Jag brukar
slänga iväg en hundring, när kassan tillåter det.
Det är ju inte bara Canser, Det var ju Barnbyarna till
höger och vänster. Svenska Kyrkan skickar fotografier. Kommer ihåg 1965 då var det rädda barnen det gällde. Då fick vi på Philips som var med,
fotografi på en speciell pojke som det gällde. Men det var samma
pojke till alla Philips anställda i både Göteborg, Malmö och Stockholm.
I går var sonen och handlade till mig, skall ju bjuda
min vän rakt över gården.


Då köpte han " Ernsts " fina handknutna prinskorvar. De ser jättefina ut.
Köpte också "Mammas fina Köttbullar " sen en stor bit
Svecia ost. En limpa som verkar god, Julmust och öl.
Så den goda Janssons Frestelse som också är klar.
Sen bliver det bara lite kaffe och Blåbärspaj till. Nu är klockan
redan 11,55 så nu skall jag fixa Ljusstaken igen. I morse var
den svart , vi får se hur det bliver. Skit säger jag, för nu kommer
jag inte iväg att handla nya lampor igen.  ha,ha  Det kanske är dags att byta stake, men de andra är ju på vinden
dit får man inte heller gå om  man brutit benen.
Sista bilden i dag bliver från mitt Balkongbord
det kommer att bliva jättefint med alla levande ljus.
Nu lyser solen så grant ändå, vi hörs snart igen.
Förlåt för det långa inlägget vi kan ju kalla det "Aron "




1 kommentar:

Mamma C sa...

Ja, dessa lampor som bara ska fungera i alla stakar och belysningar. Hoppas du får kläm på det nu annars får du säga till. Det blir mycket gott på bordet när du bjuder in grannen. Aron, vilken kille han är.
Puss o kram