lördag 26 november 2016

Tack SVT för dessa 60 År , underbart program

 Det var med spänning jag satte mig i går kväll
för att kolla på SVTs program angående 60 ÅR.
Toppen betyg, finns inget att klaga på.

Karin, vi har verkligen följt dig genom alla dessa år.
Alla dina ungdomsprogram, alla underbara program som Åke och ni ordnade.

Så underbart ni ordnat med Sven Bertil Taube
och visan " Änglamark " , kunde inte bliva bättre.
 
 
Nej , vi har inget att klaga på, var tiden tog vägen
vet man inte heller. Vi har ju varit med nästan varje dag
nu i väntan på stora smällen.
 
Nu skall jag avbryta detta , och ägna mig till matlagning i stället. I morgon kommer sonen hem ett par timmar.
Så nu skall det fixas käk. Skall göra en Janssons Frestelse som jag skall bjuda till på onsdag. Då tager vi en lite glögg också. Julklappar har vi redan bytt.
Vet Ni det är inte klokt i morse kl 07,10 hade jag
7+ grader här. Det får gärna vara det ett tag.
Sen snorar jag mig så det är inte klokt, jädra
Hyacinter, så larvigt jag tål dem inte. Ändå tog jag bara vita denna gång, det skulle vara minst besvärliga.
Nu hörs vi inte förrän i morgon, hej då säger
H A J A N.
 
 

2 kommentarer:

  1. Ja, håller med dig om vädret. Gör ingenting att det är som vår ute. Håller på för fullt och röjer och plockar in adventsstakar.
    Puss o kram och ha en fortsatt fin lördag

    SvaraRadera
  2. Vilken tjusig header du har i dag, Hajan!

    Hörde Sven Bertil Taube här i Washington för
    en massa år sen. Hade make och döttrar med
    mej. Don älskar Taube-sångerna; makens
    favorit var "Pappa, kom hem..." Jag hade
    översatt den, så han visste vad det handlade om.

    Hade jättetrevlig middag i går, vi var 9
    kvinns i ålder 18 mån. - 88 år. God kalkon
    och mycket annat gott med fågeln. Pumpa-
    och körsbärspaj med vispgrädde till efterrätt.

    I dag har jag gjort mitt voluntärjobb; nåt jag
    tycker är väldigt roligt.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera