söndag 20 november 2016

Nu har jag klart med mina fönster till JUL



Hejsan nu är det en ny dag igen, i går tvättade jag
mina fönster, men bara in och utvändigt.
Det tog faktiskt nästan hela dagen. Det var skillnad förr när man var yngre, då var det gjort på ett kick.
I morse var jag tidigt uppe och strök gardinkappan till köket. Det är tidigt , men jag kunde få hjälp i dag
av min dotter. Mågen förbarmade sig över datorn,
jag och den behövde lite hjälp.
A
Jag tror jag kommit på något, angående Talgoxar.
I går när jag tvättade mina fönster så kom det en
talgoxe som nog letade mat, tror jag. Alla i min uppgång har inte inglasade balkonger. Vi får ju inte mata dem, men det kan ju finnas någon växt den gillar. I morse kom det en talgoxe igen, jag gick efter min kamera för att fota den. Men det var ju dömt att misslyckas, men den gick utanför på fönsterbrädat och tittade in.  Den vill inte heller vara med på bild tyvärr.
Den fågeln och jag kan nog bliva kompisar en annan dag. I dag hjälpte min dotter och måg mig, så jag fick ut lite kontanter, så handlade de hem notan åt mig också.
Skulle ha tagit lite bilder när vi fikade, inte blev det några heller på gardinuppsättningen. Det var ingen bra dag för det. Ja i vilket fall som helst så är jag tacksam, för hjälpen jag fick i dag.
Hoppas ,mina barn förstår att det känns lite knepigt
att behöva be om hjälp. , men det tror jag inte ni förstår förrän om 30 år, men då kan inte jag påminna er om det. Nej nu skall jag värma mig lite till middag.
ill kvällen skall jag ha en extragod macka också.
Ha det bra önskar Hajan.

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för idag och en god fika hos dig. Du behöver inte känna dig dum för att be om hjälp. Det är klart man hjälper till för vi vill inte du ska klättra på några stolar för att få upp gardinerna.
Puss o kram

Eva i Dalarna sa...

Jag förstår att det kan kännas lite svårt att behöva be om hjälp, när man varit van att klara sig själv. Men ibland behöver vi ju alla hjälp och dina barn verkar då hjälpa dig så gärna. När barnen är små hjälper vi dem och när vi blir gamla får de hjälpa oss....och du är ju ändå så duktig och gör så mycket själv. Men jag hoppas du inte stod i fönstret som kvinnan på bilden i ditt inlägg hihihi.
Skönt när man fått fönstren tvättande i allafall!
Kram på dig i söndagskvällen!

Rantamor sa...

Lilla söta Hajan du är ju bara så duktig , håller igång både kroppen och huvudet,men har du inte hjälp med att putsa fönster ???
Jag skulle vilja ha det för jag gillar verkligen inte att putsa fönster....
Ta det nu lite lugnt inför julen så att du orkar hänga med dom yngre generationerna och ändå njuta.

Tjingelingen från Rantamor.

Anonym sa...

Hahaha! Om 30 år blir jag 118 ! Vem vet - kanske du kan
snacka med mej då om fönstertvättning och att bli gammal.
Du är ju lite yngre än mej. :)

Ruth i Virginia

Katta sa...

Så fina de är Talgoxarna, hos oss har vi bara delvis inglasat och får ofta besök av dem och av Blåmesar men förra veckan hade en liten vit fågel förvirrat sig in och hittade inte ut så jag fick hjälpa den på traven, jag tog bilder på den först sen googlade jag och lärde mig att det var en Stjärtmes! Har aldrig sett någon sådan innan men den var otroligt söt och hade ett härligt ljud när den ropade på sin flock :) Ha det gott, kram Katta