torsdag 3 november 2016

Nu finns det ingen återvändå, Vintern har kommit

Fy sjutton nu måste jag få gnälla lite, nu bliver jag så
vill rådig, är det dags nu för den tiden. Jaa tyvärr.
Tänk att få flytta till Spanien, jag är så avundsjuk.
Jaa Jag bliver lite avundsjuk på min dotter och måg, tänk att få starta om,
så härligt att få ändra sina liv , medan man kan-
det gör de rätt i, detta har de ju längtat efter i så många år.
Det kommer väl motgångar där med, men de är så
samspelta så det klarar de.
I dag körde jag igång med kaffe igen, egentligen
skulle jag vilja haft "gröt och mjölk", men tyvärr
är mjölken slut. Jag har Vispgrädde, men så roligt skall vi inte ha.  Nej vispgrädden skall jag ha till
efterrätt åt Göteborgarna. Man måste ju tänka på
sina gäster lite med.
 
 

Nej nu skall jag gå in i mitt badrum, för jag har
frusit hela morgonen. Hyresbostäder måste nog
spara in på " värmenotan ". för det är inget skönt inne.
Nej så där fint har inte jag, jag har en duschstol
och håller i duschslangen i mitt knä. Herregud det
bliver ofta taket som får sig en omgång med.
Men man bliver varm och god i alla fall.
I går hade jag Pannkaka och äpplemos i dag
bliver det Falukorv och god löksås till.
Som ni märker så är det dags för både bad och middag. Så skönt jag har ingen som bryr sig vad jag gör.  Stor kram till alla ifrån Vardagsprat och Hajan.

3 kommentarer:

  1. Ja himmel så skönt att flytta till Spanien. Fast på jul vill jag vara i Sverige och nu har vi ju den att se fram emot.
    Vet du, idag blev en fin pojke född i Bohuslän, mitt sjätte barnbarn! Då kom en tår av lycka!

    SvaraRadera
  2. Låter inte så skönt att gå och huttra inomhus. Vet att det kommer vi få göra snart när vi kommer hem. Du får göra havrevälling istället när mjölken är slut.
    Puss och kram.

    SvaraRadera
  3. Usch och fyy för vinter och kyla säger jag! Fast jag önskar dig ändå en fin helg Hajan,Kram på dig!

    SvaraRadera