måndag 7 november 2016

Nu är det vinter på riktigt, allt på en gång, snö, blåst och kallt

Nu är det snart dags att säga God Natt, så fort det
går, dagarna bara försvinner.
I dag har jag ju varit på så kallad årsrenovering.
Jag fick en stämpel i ryggen, GODKÄND.  Det låter
ju bra. Nja skall sanningen fram så måste jag ändra
min medicin för Blodtrycket.
Det var för högt, det skall vi väl ordna till också.
Resten av kroppen är ju inget att göra något åt.
Det var en liten tös som studerar till Läkare nu, så trevligt när de får intervjua , vi fick ett par roliga
minutrar där hos Doktorn. Jag fick också Influensa-sprutan, de skulle ju inte börja förrän den 9/11
men sprutan fick jag så nu slipper jag gå dit igen.
I går handlade ju mina vänner åt mig, men jag gick en egen liten runda själv i dag ändå. Så fint vi får
i Coop-Konsum hos oss. Jag kände faktiskt inte igen mig alls, men mycket fint bliver det, det skall
vi vara tacksamma för tycker jag. Man måste ju inte åka till Norrköping för allt som skall köpas. Det var en
dam som kom och satte sig hos mig, hon också väntade på Färdtjänst.  Vi skojade om att det skulle
vara roligt att fira jul också där i foaje`n i Konsum.
Nej kära bloggvänner nu skall den här käringen
i säng, för i morgon har jag städningen här från
Hemtjänst. Vet ni vad jag kom på i dag, jag skall steka ett var sitt äpple i ugnen, med kanel och sirup.
Sen tager vi lite glass till, det bliver efterrätten på
onsdag när Juntan kommer. Vilken tur att Oxrulladerna är klara, de tog jag fram från frysen
i kväll, och satte i kylskåpet.
Det var en gång en tant som heter "Hajan " hon hade
alltid så mycket att berätta.  Men nu lovar jag att
det är slut för denna gång.
HOPPAS DE HAR DET BRA I AMERIKA, I DETTA
KONSTIGA VAL, OJ , OJ.

3 kommentarer:

  1. Det gick bra då hos doktorn, om du fick godkänd. Så bra.
    Så gott det låter med äpplena i ugn och med glass till. Får bli efterrätt för mig nästa söndag tror jag
    Önskar en god natt!

    SvaraRadera
  2. Låter toppen att du fick godkänd stämpeln. Ja, man undrar hur detta val kommer att sluta där på andra sidan plurret. Äpplen i ugnen lät riktigt gott.
    många pussar och kramar till dig

    SvaraRadera
  3. Ja du, Hajan, bara nåra timmar tills vallokalerna öppnar.
    Det kommer att bli en l å n g dag. Hoppas bara, att det inte blir
    nåra kravaller. Det har ju pratats om det, i fall att Trump förlorar.
    Inget kul. I kväll är det tal och massmöten i de viktigaste staterna.
    T.o.m. Michelle Obama är i Philadelphia tillsammans med "gubben". Hon
    är väldigt poppis.

    Du fick ju en trevlig dag med läkarbesök och färdtjänst. Läste om din
    fina måltid igår. - Dammsugarn innehöll en hel del intressanta grejer. :)

    Veckändan var underbart vacker; blå himmel och sol och träden är i sina
    allra vackraste färger just nu. Men - läste om frostvarning övernatt,
    så novembervädret har anlänt. Ingenting som Sverige, men kallt ändå.

    Jobbar på "mitt" Loppis i morron. Alltid kul, tycker jag. Sköt om dej
    och håll dej varm. Du skrev tidigare om att lägenheten är ganska kall.
    Du får väl linda in dej i en filt, när du tittar på TV.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera