torsdag 17 november 2016

Nu är det bara Julen kvar, November bara försvann

Jag undrar så var tiden tager vägen ? Är det bara för
att jag blivit så gammal, tiden rinner som tunn sand
emellan mina fingrar. Tänkte på det på Fars dag när
vi var samlade alla, det är inte klokt om en månad
är det nästan Julafton. Då får man vara med ett tag till, om inte något förskräckligt skulle hända.
Såg i affären att nu finns det jättefina Amaryllisar,
det skall jag ha. 


 Måste rätta till en sak Ewa skrev att
jag hade fina Hyacinter, men de på bild hade jag
lånat från Google . Jo mina är fina också, men inte
som de på bild. Jag har nyss ätit min middag vid
TVn, jag ser Judis domstol när jag har tid. Men håller
med min kamrat att det är inte mycket att hurra för.
Nej käringen kan vara stygg, men jag gillar henne i alla fall.

 
 
I går åt jag middag hos grannen, jättefina Lövbiffar så möra
så de nästan smälte i munnen.   Det var över tre veckor sen vi sågs.
Till kaffet fick jag Ostkaka med goda äppleskivor till + vispgrädde.
Sen fick jag låna hem en bok om St Olofsskolan
mycket intressant, den gavs ut när skolan var nybyggd. Det var ett stycke som hette Petter Swartz
gör entre. Han föddes 1726 , Swartzarna  har ju
verkligen betytt mycket i Norrköping. Inte bara när det gällde skolgång utan allt annat.
Jag tyckte om min skolgång ändå fast det var jobbigt, Jag stammade verkligen jätte mycket.
I morgon har jag tvätt, ja inte jag utan Hemtjänsten
jag skulle inte klara mig utan dem. De är underbara
och mina barn slipper ställa upp med det.
Men att sätta upp gardinerna hjälper mina barn till.
Nu skall jag ha ledigt igen, nu är det glassbåt och kaffe. Så jag säger hej på ett tag. Det är knappt man
vill sätta på TVn , så mycket skit händer det
nu för tiden.

Nu hörs vi inte av varandra förrän i morgon igen,, Hajan.







5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, Hajan!
Jag har tittat på Judge Judy nåra gånger.
Tycker hon är en jädrans satkäring. Hon
bor i jättestort hus; tjänar massvis med pengar
på sin TV-show.

Fina höstdagar här; lagom kyligt ca 10-15C och solsken.
Ska till mitt voluntärjobb på "mitt" loppis om ett par
timmar. Alltid kul att träffa folk.

Kram fr Ruth i Virginia

Gunillasljusglimtar sa...

Ja jag kollar Judy också ibland! hahah ja snäll är hon inte,men tydligen många som ser programmet.Jaa hönor var ett önskemål från mej till gubben när vi flyyade till våran sommarstuga! Det är mysigt men det kan ju rullatorer vara också hajan!!.Du är så allmänbildad tycker jag..Så kul att läsa om alla dina intressen.Kram gunilla

Mamma C sa...

Inte klokt att vi snart är inne i december. Jag tycker också tiden går så jäkla fort nu för tiden, men jag är ju också gammal. Jag har aldrig sett detta program, så jag vet inte hur tanta är. Så gott med lövbiff och ostkaka. Gardinerna fixar vi åt dig, när du tycker det är dags med det.
Kramis på dig.

Bosse Lidén sa...

Vilken fin förstabild.
Jag tycker tiden verkar gå fortare ju äldre man blir.
Trevlig helg

Eva i Dalarna sa...

Jag håller med Bosse här ovan, tiden verkar gå fortare ju äldre man blir!
Och snart kommer julen, glögg och pepparkaka och allt annat som hör till - blir mysigt.
Domaren Judy har jag sett nån gång, hon är en bestämd tant!