onsdag 9 november 2016

I kväll skippar jag all Tv, det räcker med Juntan


I dag var det min juntas tur att komma hit. Det är bara vi tre kvar, men det märks att vi " börjar " bli
gamla. Men vi försöker i alla fall. Som vanligt skitväder, kallt och blåsigt. Tänk alltid vid denna tid
Allhelgona , då är vädret sämst.

I dag bjöd jag på Oxrulladerna, ugnstekta äpplen
till efterrätt, som blev jättegoda.

Jag hade fyllt dem med, mandelmassa, sirap, kanel
och kardemumma. Jag strödde över lite
flagad Mandelspån också.
Kan tala om att det höll på att gå åt skogen.
Jag ville ha vispad grädde till detta. 3 dl grädde hällde
jag i min visp-pyts, satte i visparna men det hände
inget. Aldrig att jag står och vispar för hand tänkte
jag. Men då kom jag på att jag ej satt i kontakten,
så dum jag är tänkte jag. Satte i kontakten och
det blev "skit " , all grädde stänkte överallt. Jag skulle ju inte haft vispen i bunken förstås. Det var grädde överallt, högt som lågt. Pytsen välte ju förstås, så diskbänken fick ju det mesta.
Som tur var hade jag köpt en stor vispgrädde.
Så det var bara att taga det hela från början.
Kan tala om att det blev jättegott, fick beröm för maten denna gång.
Nu har Tulpanerna börjat igen, fick en sådan bukett
med 10 st i. Visst är väl det härligt känns som lite vår i all kyla. Sen till kaffet fick de en varsin Glassbåt,
det verkade som det blev för mycket.



Måste väl taga med " Presidentvalet " också. Man trodde ju inte det var sant, allt som Trumpen vräkte ur sig. Vilket språk från en blivande president. Jag
trodde det skulle bli Hillery Clinton , men det blev det ju inte. Men när man hörde honom i dag var det ju
en helt annan person. Men vi får se, han verkar
väldigt annorlunda. Men nu bryr jag inte mig ett dugg,
skall bli jätteskönt att fä lägga mig och läsa.
Jaa Ni vet Svensk Damtidning har ju kommit i dag.
Vi hörs en annan dag. Nu är Hajan trött.
,

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Så kul att allt blev lyckat när ni träffades. Lite synd för dig med grädden såklart. Inte kul när grädde far runt i hela köket. Ha en bra torsdag och en skön stund med din tidning.
Puss o kram

Ölandsvindar sa...

TAck för ett gott skratt! Tänk att vi klantar oss allt mer och mer varefter åren går. Konstigt! Vi blir ju bara klarare och klarare i hjärnan (hahaha). Jag pustar ut efter julmässan men nya utmaningar väntar så rasten blir inte så lång.
Kram till dig /Kerstin

Eva i Dalarna sa...

Jaha jag tackar också för ett gott skratt, även fast jag vet hur jäkligt det kan vara när det skvätter över. Jag minns en gång när min man bakade en tårta och hade kakao som garnering och fick för sig att blåsa på chokladen...choklad i hela köket....hahahaha

Anonym sa...

Du är för härlig, Hajan! Tänk va kul du har i köket! (TROR jag) :)
Oxrullader och de underbart goda äpplena - vem kunde begära
nåt annat! - Det matsalsbord är alltid så fin dukat.

Valet, ja! Tvi vale, säjer jag, men det är som det är.
Hillary gav ett fantastiskt tal efter förlusten. Beundrade henne.

Ruth i Virginia