söndag 27 november 2016

Har Ni sett på tusan, Dotter min fixat till det igen

När jag körde igång i morse, tänkte jag vad gjorde jag nu då ? Trodde jag fingrat till det och kommit till en annan blogg. Men så glad jag blev, jag var ju hos mig. En trevligt överraskning från henne.
Hon är så duktig med att komponera sådant.
När jag slog igen i går kväll, orkade jag inte att skriva om Danny. Men så bra det blev, vilka artister
Tusen tack ,även Robins var bra i går, men alldeles
för kort program tycker jag.

Undrade först kan De göra rättvisa åt dina sånger,
men det kunde De-  Tack vare er grupp EMD som
tyvärr försvann den också.
Jag har fixat till potatis nu på morgonen , som vi skall ha till klyftpotatis i ugnen. Brukar inte skala dem före, men denna gång gjorde jag det.
Sen smyg-åt jag i ett hörn på Janssons Frestelse
den har jag lyckats med. Det bliver en bra dag för
mig Sonen kommer ju hem och skall bära upp lite
på vinden, ni vet dotter min bar ner.  Stackars barn
när Föräldrarna bliver gamla.


 
 
Så här många getingar gav Expressen för gårdagens
program. Underbart, nästa gång gäller det
för Jill Johnsson , det bliver nog inte sämre det.
Nej nu skall jag ringa till min telefonkompis,
Hemtjänst har redan varit här, så då går det bra.
En liten skål i Glögg lyfter jag för Er.
                       S K Å L  MINA VÄNNER.

3 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Skål till dig med ,visst var det ett bra program igår ,hinner inte skriva så mycket nu det är julbrådska på jobbet .Vi fick mycket snö idag om du tittar in på bloggen min ser du kramen ,Nette

Mamma C sa...

Ja, det var superbra igår "Så mycket bättre". Vi ska se på Robins nu på play. Hoppas din dag har varit bra. Men jisses vad det blåser ute nu.
Puss o kram

Eva i Dalarna sa...

Jättefint och juligt blev det på din blogg. Bra ordnat av dottern. Hoppas nu du har en trevlig avslutning på första advent!